צפו: דורבן שנפצע מרסיס רקטה ניצל בזכות דיווח של אזרחים

פקחי הסיירת הירוקה חילצו את הדורבן הפצוע, ששכב בתעלה סמוך לרסיס שנפל בראשל"צ • הוא הועבר לקבלת טיפול רפואי, שם התברר כי הוא סובל משבר באחת מרגליו ומחתכים בגופו: "הדיווח הזריז קריטי להגעה לבעלי החיים הפצועים ולטיפול בהם בהקדם"

חילוץ דורבן שנפגע מרסיס רקטה // צילום: אליאנה יעקובוב - רשות הטבע והגנים

במטח הרקטות שחמאס שיגר אמש (חמישי) לעבר ישראל זוהתה נפילת רסיס בראשון לציון. פקחי הסיירת הירוקה יצאו לסיור סריקה במקום הנפילה, ובסמוך למקום נפילת הרסיס על כביש, הם גילו דורבן פצוע שוכב בתעלה מספר מטרים מאזור הנפילה.

הפקחים דיווחו על כך מיד לרשות הטבע והגנים, ששלחו את הווטרינר ד"ר תומר ניסימיאן למקום, שם פגש בפקח הסיירת הירוקה אורן לוי ופקחית השירות הווטרינרי של ראשון לציון, אלינה יעקובוב. ד"ר ניסימיאן חילץ את הדורבן מהמקום, והעביר אותו למרפאה של השירות הווטרינרי העירוני, שם הוא נבדק תחת הרדמה.

הדורבן הפצוע // צילום: אליאנה יעקובוב - רשות הטבע והגנים

בבדיקה עלה כי הדורבן סובל משבר ברגלו האחורית הימנית ומחתכים בגופו. הוא קיבל טיפול רפואי שכלל משככי כאבים, נוזלים, אנטיביוטיקה וטיפול בפצעים, והיום הוא הועבר לבית החולים לחיות בר בספארי.

"מאז תחילת המלחמה, אנו מקבלים פניות רבות מאזרחים, אנשי כוחות הביטחון ושירותים וטרינריים אשר מדווחים לנו על חיות בר פצועות", סיפר ניסימיאן. "המודעות והדיווח הזריז של הציבור היא קריטית ליכולת שלנו להגיע כמה שיותר מהר לבעלי החיים הפצועים ולטפל בהם בהקדם. אני מודה לאנשי הסיירת הירוקה ולשירות הווטרינרי בראשון לציון, ומקווה להחלמתו המהירה של הדורבן".

נתקלתם בחיה פצועה? דווחו על כך למוקד רשות הטבע והגנים במספר 3639*.

הטיפול בדורבן, צילום: אליאנה יעקובוב - רשות הטבע והגנים
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר