תיעוד בלעדי: מטוס ישראייר בולם בזמן המראה - בפעם השנייה ביומיים

מטוס נוסף של החברה עוכב בזמן ההמראה בעקבות תקלה בבלמים • בשיחות עם הנוסעים הם מספרים כי כבר יותר מ-30 שעות שהם ממתינים לקראת הטיסה הביתה • זאת לאחר שאתמול מטוסם עוכב בפעם הראשונה • "עברנו מסכת התעללויות, נוסעים דפקו על דלתות האוטבוס כי לא היה אוויר"

תיעוד בלעדי: רגע בלימת מטוס ישראייר לפני ההמראה בגלל תקלה טכנית // קרדיט: אייל מלחם

שוב בעיות בטיסה לישראל: לאחר שפרסמנו הבוקר (שלישי) כי טיסת ישראייר מדובאי שהייתה אמורה להמריא אתמול בבוקר, נדחתה בעקבות תקלה במטוס - בזמן ריצת המטוס על המסלול - היום מתברר כי הטיסה החלופית עוכבה גם היא בהמראה,  זאת בעקבות תקלה בבלמים.

בשיחות עם הנוסעים שהיו על המטוס הם מספרים על סיפור שנמשך כבר יותר מ-30 שעות. אחרי מסע ארוך שבו המתינו במטוס, ולאחר מכן המתינו בנמל התעופה לקבלת המזוודות, הועברו בלילה למלון וחזרו בשש בבוקר לנמל התעופה, המטוס נאלץ לבלום שוב בזמן הנסיעה על המסלול לקראת ההמראה.

נוסעי ישראייר תקועים באוטבוס בדרך למטוס // צילום: יונתן אזוגי

בתיעוד בלעדי שמגיע לידי "ישראל היום", ניתן לראות כיצד המטוס נוסע על מסלול ההמראה לקראת ניתוק מהקרקע ובאופן מפתיע, הטייסים בולמים את המטוס. הנוסעים ההמומים מגיבים בצעקות כאשר הם מבינים מה המשמעות של אותה בלימה מפתיעה.

יונתן אזוגי, נוסע שהיה על המטוס מספר: "הגענו אתמול בשעה 10:40 לשדה. לטיסה שאמורה לצאת ב-13:40, לאחר שעברנו את כל הבידוקים, ב-13:20 עלינו למטוס. באנו להמריא, והמטוס בלם בלימת חירום שגרמה לבהלה רבה במטוס והמון בכי של ילדים. המתנו בו מעל ארבע שעות, ללא מזגן, מים שנגמרו בשלב מסוים ושום מושג מה קורה איתנו.

הנוסעים תוקעים במטוס של ישראייר, צילום: אייל מלחם

"הודיעו לנו שמגיעים אוטובוסים", מספר אזוגי. "הגיעו רק אחרי חצי שעה. השאירו אותנו בשדה. עד שהיה אישור מהרשויות לצאת מדובאי, ואז גם חיכנו למזוודות. במצטבר המתנה של עוד ארבע שעות. רק ב-20:45 יצאנו מהמטוס". למלון הם הגיעו רק ב-23:15 כאשר היו צריכים לצאת בחזרה לשדה כבר ב-06:15 בבוקר כדי להספיק לטיסה של עשר בבוקר אך העיכובים לא הפסיקו. "במעבר של גייט, היינו באוטובוס נעול במשך 50 דקות שלמות. כשבאנו להמריא. נאמר לנו שהמטוס תקין. אחרי אינספור סיבובים של המטוס התקבל אישור להמראה. אך אז שוב יש תקלה בבלמים. הורידו אותנו מהמטוס ואנחנו כרגע באוטובוסים".

נוסע אחר בשם אמיר מספר ל"ישראל היום": "עברנו מסכת התעללויות, נוסעים דפקו על דלתות האוטובוס עד שפרצו אותן כי לא היה אוויר".

רגע הבלימה, צילום: אייל מלחם

מישראייר נמסר: "לצערינו, למרות המאמצים להוציא את טיסת ישראייר 662 היום מדובאי לתל אביב, ארעה שוב תקלה טכנית. ישראייר נערכת לשלוח מטוס חלופי מתל אביב לדובאי על מנת לקיים את הטיסה מדובאי לתל אביב בשעות הקרובות. בנוסף, ישראייר נערכת להמראה היום בחצות, שעת המראה חדשה תעודכן בהקדם האפשרי.

"כבודת הנוסעים תשמר ע"י צוות ביטחון בשדה התעופה עד לטיסה החלופית והיא תועמס על ידי צוות השדה והביטחון על המטוס. בשעה הקרובה יועברו הנוסעים בהסעה מאורגנת למקום מנוחה עד לטיסה. ישראייר עושה כמיטב יכולתה לקצר את זמני ההמתנה בדובאי ומתנצלת על אי הנוחות הרבה שנגרמה לנוסעים. בטיחות וביטחון הנוסעים הם בראש סדר העדיפות של החברה".