בתום דרמת ענק: מכבי תל אביב ניצחה את פנאתינייקוס ונמצאת במרחק נגיעה מהפיינל פור

ללא ווייד בולדווין הפצוע, החבורה של עודד קטש איבדה יתרון 18 ברבע הרביעי, אבל לורנזו בראון לקח אחריות גדולה בסיום בדרך ל-83:85 ענק על היוונים בפיוניר • ניבו הצטיין מעל הטבעות עם 22 נקודות, נאן בלט בצד השני

בונזי קולסון עם אוהדי מכבי תל אביב. צילום: EPA

בלגרד נצבעה בצהוב. מכבי תל אביב גברה הערב (שלישי) באולם אלכסנדר ניקוליץ׳ שבבלגרד על פנאתינייקוס היוונית בתוצאה 83:85 בתום דרמה ועלתה ליתרון של 1:2 בסדרת רבע גמר פלייאוף היורוליג, מרחק ניצחון בודד מהעפלה ראשונה לפיינל פור מאז שנת 2014.

במשך עונה שלמה נאלצו הצהובים לשחק באולם בפיוניר הריק ואוהדיה נאלצו לצפות בקבוצתם ולתמוך בה מרחוק, אולם ברגע האמת ובמשחק החשוב ביותר של הקבוצה העונה, אלף האוהדים שעשו את דרכם מתל אביב לבירת סרביה זכו לצפות בתצוגה גדולה של קבוצתם שהחזירה להם ובגדול על כל אשר החמיצו לאורך העונה.

אנטוניוס קליבלנד בטירוף, צילום: EPA
אוהדי מכבי תל אביב בבלגרד, צילום: אודי ציטיאט

השאלה הגדולה שהעסיקה את הצהובים לקראת משחק הבית הייתה כמות הקהל שיורשה להיכנס. לאחר שבוע של שיחות עם המשטרה הסרבית ומרתון של דיונים בשעות האחרונות, הצהובים השיגו את האישור המיוחל להגדלת מספר הצופים במשחק הבית בפיוניר מ-250 ל-1,000 אוהדים, והאולם המיתולוגי נצבע צהוב וסיפק לראשונה העונה לחניכיו של עודד קטש תחושה של בית הרחק מהבית.

הסיפור המרכזי ערב התמודדות בצד הצהוב עסק במצבו של כוכב הקבוצה ווייד בולדווין, שנפצע במשחק הראשון בין הקבוצות והחמיץ את המשחק השני בסדרה, דבר ששינה באופן דרמטי את יחסי הכוחות. לאורך הימים שחלפו בין במשחק השני לשלישי בסדרה עשו במועדון ככל שביכולתם על מנת לנסות ולהכשיר את הכוכב ואף שלחו אותו לסדרת טיפולים מיוחדת בקרואטיה, אך לצערם שעה קלה לפני ההתמודדות הפור נפל ובולדווין שלא היה כשיר במאת האחוזים לא נרשם להתמודדות.

ווייד בולדווין. תצוגת על של חבריו, צילום: אודי ציטיאט
ארגין עתמאן. הצליח להגיב רק בדקות הסיום, צילום: אודי ציטיאט

בהיעדרו של הכוכב הגדול ביותר שלו חיפש עודד קטש שחקן אחר שייקח על עצמו את המושכות ויתעלה ולא מצא זאת בשחקן אחד אלא בתצוגה קבוצתית גדולה. ג׳וש ניבו (22 נק' ו-9 ריב') הוביל שמונה קלעים שונים בצהוב במחצית הראשונה ששטפו את המגרש, עלו ליתרון 15 הפרש והציגו את אחד המשחקים הטובים ביותר של הצהובים העונה במעמד הגדול והחשוב ביותר העונה.

אחד המפתחות החשובים ביותר בסדרה הוא הדרך בה קבוצה מגיבה ממשחק אחד למשנהו, לומדת את היריבה ומתקנת את טעויותיה. במשחק הראשון בין הקבוצות רשם כוכב היוונים קוסטאס סלוקאס שיא קריירה ביורוליג באסיסטים, במשחק השני השיג שיא קריירה בנקודות עם 29 כאלה במשחקו הטוב ביותר בקריירה של הרכז האגדי בן ה-34, הערב בפיוניר שבבלגרד עצרו חניכיו של עודד קטש את הכוכב על 0 נקודות הערב.

קוסטאס סלוקאס נשמר על ידי ג'וש ניבו, צילום: EPA

קבוצת הכוכבים של פאו שנבנתה הקיץ על מנת להחזיר את מועדון הפאר של הכדורסל היווני אל קדמת הבמה של הכדורסל האירופי ולזכות במפעל לא התכוונה לוותר בקלות והצליחה לצמק לגמרי את ההפרש שעמד בשיאו על 18 נקודות ברבע האחרון ולכפות שיוויון, אך לורנזו בראון, שלא הורגש במחצית הראשונה התעורר ברגעי ההכרעה ועם יכולת נפלאה ומנהיגות (9 מתוך 18 הנקודות של הצהובים ברבע הרביעי) סחט עבירה וקלע שתי זריקות עונשין קריטיות שתי שניות לסיום שהכריעו את ההתמודדות. קנדריק נאן (25 נק') יכול היה לנצח את ההתמודדות אך החטיא שלשה על הבאזר.

שחקני מכבי תל אביב מודים לקהל הצהוב שהגיע לבלגרד, צילום: EPA
תד יאנקופולוס, צילום: אודי ציטיאט
שמעון מזרחי עם אוהדי מכבי תל אביב בבלגרד, צילום: אודי ציטיאט
אוהדי מכבי תל אביב, צילום: אודי ציטיאט
ג'ו תומאסון חוגג על הספסל, צילום: אודי ציטיאט
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
ג'וש ניבו מטביע. תמונה אופיינית מהלילה,
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר