ארבל מנע את כניסתו של מנכ"ל אונר"א לארץ

שר הפנים החליט למנוע את כניסתו של מנכ"ל סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם • ההחלטה מגיעה בעקבות הכחשתו של מעורבות עובדי הארגון בשבעה באוקטובר • ממשרד השר נמסר: "לא רואים בו אישיות רצויה" • בתוך כך נפגש שר החוץ כ"ץ עם שר החוץ הצרפתי לדון על נושא איראן והמאמצים למנוע הכרה במדינה פלשתינית

מנכ"ל אונר"א פיליפ לזריאני. צילום: רויטרס

שר הפנים משה ארבל בשיתוף פעולה עם משרד החוץ החליטו להשתמש בסמכותו ולמנוע את כניסת מנכ״ל ארגון אונר״א, פליפ לאזריני, לישראל. זאת לאחר הכחיש את מעורבות עובדי הארגון בפשעי חמאס. 

הקלטה: כך נשמע מחבלים שעובדים במקביל כמורים בבית ספר של אונר"א בדיר אל-בלח // דובר צה"ל

המנכ״ל, ביקש להגיע לארץ כדי לבקר ברצועת עזה ולצורך כך ביקש לאשר את הויזה שלו. השר ארבל הנחה לא לאשר את בקשתו, בצל טענות צה"ל כי יותר מ-450 מחבלי חמאס והג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה מועסקים גם כעובדי אונר"א.

מנכ"ל אונר"א, שכעת מבקש אישור כניסה לארץ, הזהיר בחודש מרץ האחרון בפני עצרת האו"ם מפני "קמפיין מכוון ומתואם" לסגירת הסוכנות. בהמשך, התייחס ישירות לטענות במסיבת עיתונאים כי עובדי הארגון השתתפוו בטבח ואמר: "לא קיבלתי שום ראיות לטענות של ישראל, ולא בפעם הראשונה". לטענתו, בכל שנה אונר"א מעבירה לישראל ולרשות הפלשתינית את רשימת עובדיה, ו"מעולם לא הועברה אליי ולו הדאגה הקלה ביותר בנוגע לצוות שלנו".

משר הפנים נמסר: "כניסתו לעזה יכולה להיות רק דרך מצרים. אנחנו לא רואים בו אישיות רצויה. הוא מגיע עם דרכון דיפלומטי ולכן האמנה מגבילה את האפשרות לסרב אותו לכניסה לארץ. לעזה יש לנו סמכות ואת זה נעשה".

"תמימי דעים בנושא איראן"

בתוך כך נפגש היום שר החוץ ישראל כ"ץ עם שר החוץ הצרפתי, סטפן סז'ורנה,
שבגיע לישראל לאחר שביקר בערב הסעודית ובלבנון. השניים דנו על מתווה הסדר ללבנון, הסנקציות של האיחוד האירופי ובמאמצים למנוע הכרה במדינה פלשתינית. "עצירת איראן היא המפתח לעצירת חמאס בעזה, החות'ים בתימן, המיליציות השיעיות בעיראק ובסוריה - ועצירת חיזבאללה בלבנון" אמר כ"ץ.

שר החוץ כ"ץ עם מקבילו הצרפתי, צילום: אי.אפ.פי

שר החוץ הצרפתי אמר כי מדינתו תפעל "בכל העוצמה כדי להשית סנקציות גם שם על איראן בנושא הגרעין, הטילים והכטב"מים שלה כדי להוכיח שהלחץ גובר. ארה"ב עשויה להצטרף גם. כל המשברים הבינלאומיים כעת יובילו שוב לריצה לנשק גרעיני, כולל מדינות דיקטטוריות או לא יציבות. אנחנו צריכים לעצור את זה, כולנו תמימי דעים בנושא הגרעין האיראני".

"‏פגישה מצוינת היום עם שר החוץ של צרפת סטפן סז'ורנה‬⁩" אמר ישראל כ"ץ. "הודיתי לו על תמיכת צרפת בישראל בפעילות ההגנה מול המתקפה האיראנית, ביקשתי ממנו להרחיב את משטר הסנקציות נגד איראן, והדגשתי בפניו כי אם חיזבאללה לא ייסוג מדרום לבנון - ישראל תפעל בכל האמצעים שעומדים לרשותה, צבאית ומדינית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר