דיווח ערבי: משלחת ישראלית בקהיר קיבלה מסמך עם הערות מחמאס; אחרי יממה של שקט בצפון: אזעקות בשלומי ובראש הנקרה

ביידן: שחרור החטופים - המכשול היחיד להפסקת אש מיידית • יו"ר בית הנבחרים האמריקני: "צווי מעצר בינ"ל נגד נתניהו ובכירים ישראלים - מעשה תועבה מביש" • משלחת חמאס עזבה את קהיר לאחר שהוצגה לה ההצעה המצרית

חיילים ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

היום ה-207 למלחמה: דיווח: תשובת חמאס להצעה המצרית תגיע מחר בערב (רביעי). קבינט המלחמה יתכנס הערב. הנשיא ביידן הפציר באמיר קטאר להפעיל את כל המאמצים כדי להבטיח את שחרור החטופים שבידי חמאס, שלדבריו, זהו המכשול היחיד להפסקת אש מיידית ולסיוע לתושבי עזה.

 

עדכונים שוטפים:

05:03: ה"דיילי מייל" הבריטי מפרסם כי אחת מההתארגנויות הפרו-פלשתיניות המרכזיות שעומדות מאחורי ההפגנות באוניברסיטת קולומביה בארה"ב, Students for Justice in Palestine (SJP), קיבלה מימון של למעלה מ-3 מיליון דולר בשנה מ"ארגוני צדקה" הקשורים לחמאס.

04:18: רשת הטלוויזיה האמריקנית CBS מדווחת: ממשל ביידן שוקל להעביר לארה"ב קבוצה של פלשתינים מרצועת עזה ולקלוט אותם במעמד של פליטים, כולל אופציה למעמד קבע. כחלק מהדרישות - עליהם להיות בעלי בני משפחה בארה"ב ולעבור תשאול ובידוק טרם ההחלטה. אם התוכנית אכן תצא לפועל, נאמר כי יהיה צורך בתיאום מול גורמים במצרים, שיצטרכו לארח את את תושבי הרצועה המיועדים לעבור לארה"ב עד לסיום הבידוק וקבלת מעמד פליט בארה"ב. הדיווח מתבסס על מסמך פנימי בין סוכנויות ממשל שונות.

03:20: תקיפה אמריקנית בתימן: פיקוד המרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM) הודיע כי כוחותיו "השמידו כלי שיט בלתי מאויש באזור שנשלט על ידי החות'ים, שליחי איראן בתימן". לטענתם, "כלי השיט היווה איום מיידי לארה"ב, לכוחות הקואליציה ולספינות מסחריות באזור. הפעולות ננקטו כדי להגן על חופש הניווט ולהפוך את המרחב הימי הבינלאומי לאזור בטוח".

01:05: בכיר בחמאס טוען כי למרות מאמצי צה''ל, הרוב המכריע של רשת המנהרות ברצועת עזה לא נפגע. (שחר קליימן)

00:39: בשעה זו: מעבר אלנבי נחסם לתנועת משאיות סיוע לחמאס. למרות צו שטח צבאי סגור שהוטל על המקום, פעילי תנועת צו 9 חוסמים את המעבר למאות המשאיות שאומרות לצאת מירדן לכיוון עזה. (איליה יגורוב)

00:23: מקורות מצריים מוסרים הלילה לעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי משלחת ישראלית שכוללת בכירים משב"כ, המוסד וצה"ל הגיעה לקהיר, לביקור דחוף שנמשך שלוש שעות. על פי הפרסום, המשלחת קיבלה מסמך מתוקן ובו ההערות והתיקונים שדרש חמאס לבצע בתגובה הישראלית להצעה המצרית. בעיתון הקטארי העריכו כי תגובתו הסופית של חמאס לתפיסה הישראלית תוצג בסוף השבוע. (שחר קליימן)

00:18: סוכנות הידיעות הלבנונית מדווחת על תקיפה של חיל האוויר בפאתי הכפר עיתרון בדרום לבנון. (שחר קליימן)

00:05: ג'ו ביידן פרסם פוסט ברשת X וטען: "חמאס הוא כעת המכשול היחיד להפסקת אש מיידית ולהקלה עבור תושבי עזה". את הדברים הוא אמר למנהיגי מצרים וקטאר בשיחות שקיים איתם אתמול בנוגע למשא ומתן של עסקת החטופים.

00:04: אל-ג'זירה הכריזה על סרט תיעודי חדש בשם "יחיא סינוואר: האיש שגרם לעולם לעמוד על רגל אחת". הסרט מציג את סינוואר כמנהיג שלא ניתן להביסו. העזתים הגיבו: "האיש שגרם לעולם לעמוד על רגל אחת מסתתר במנהרות כמו עכברוש". (שחר קליימן)

22:27: האזעקות בגליל המערבי: שלושה שיגורים שחצו משטח לבנון ונפלו בשטחים פתוחים, ללא נפגעים. בצהל השיבו אש. (עידן אבני)

22:14: אזעקות נשמעו בשלומי ובראש הנקרה. מדובר באעקות הראשונות בצפון זה יותר מיממה: האזעקה הקודמת הופעלה בגליל העליון אתמול ב-17:00.

20:57: מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נחת בישראל, אחרי שביקר בימים האחרונים בסעודיה ובירדן. בלינקן צפוי להיפגש מחר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם נשיא המדינה יצחק הרצוג. כמו כן, המזכיר צפוי להגיע למעבר כרם שלום, כמו גם לנמל אשדוד, משם מועבר סיוע הומניטרי לרצועת עזה.

בלינקן נוחת בארץ, צילום: רויטרס

20:27: דיווח בתימן: ארה"ב ובריטניה תקפו באזור אלחודיידה שבשליטת החות'ים. (שחר קליימן)

20:25: מתקפת הנ"ט לא מפסיקה. לפני זמן קצר נורה טיל נ"ט אל משאית אזרחית במושב רמות נפתלי. אין נפגעים. (עידן אבני)

20:05: המצרים העבירו לישראל מחמאס אינדיקציות שליליות לגבי ההצעה החדשה לשחרור חטופים שהוגשה להם. כך אמרו לכאן חדשות שני מקורות המעורים בפרטים. לפי המקורות, האינדיקציות השליליות הועברו על רקע חוסר מתן ערבויות לסיום המלחמה בסוף העסקה. בתוך כך, מקור פלשתיני שבקיא במו"מ לעסקה אמר לערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני כי המתווה שהוצג לחמאס "כלל נקודות חיוביות ונסיגה בעמדה הישראלית".

19:19: מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הפציר בישראל ובחמאס "להגיע להסכם הפסקת אש בעזה ולשחרור החטופים". גוטרש גם פנה ל"כל מי שיש לו השפעה על ישראל", ודרש "לעשות כל שניתן כדי למנוע מתקפה על רפיח".

18:52: במהלך היום מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מספר מבנים צבאיים בשימוש ארגון הטרור חיזבאללה, במרחב דרום לבנון, בהם שהו מחבלי הארגון. כמו כן, כוחות צה״ל תקפו להסרת איום מספר מרחבים נוספים בשטח לבנון. בשעות האחרונות זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר אזור מטולה, נגרם נזק במרחב, אין נפגעים. כוחות צה״ל תקפו את מקורות הירי. (לילך שובל)

18:04: שישה טילי נ"ט נורו על מטולה בדקות האחרונות. דווח כי יש פגיעה בבתים. (עידן אבני)

17:35: הבית הלבן מפציר בחמאס: "העסקה שעל הפרק טובה, קבלו אותה". לידיעה המלאה

ג'ון קריבי על המו"מ לעסקת חטופים: "הצעה טובה - מפציר בחמאס לקבל, צילום: אי.פי.אי

17:22: מקור בחמאס מסר לערוץ אל-ערביה הסעודי כי "יש היענות ישראלית במידה מסוימת לגבי דרישתנו להפסקת אש בעזה". (שחר קליימן)

17:05: שר החוץ הסעודי פייסל בן פרחאן הזהיר היום כי "פלישה לרפיח תוביל לאסון הומניטארי עם השלכות חמורות לפלשתינים ולמדינות השכנות".

16:44: בתו של נשיא טורקיה ארדואן צייצה בחשבון ה-X שלה אחרי הפיגוע בירושלים: "ברכות על מות הקדושים שלך, גיבור. השהיד חסן, זה שביצע את המבצע נגד הציונים בירושלים הכבושה. צפו באומץ של הגיבור הזה".

16:12: הנשיא הרצוג: "אני מתנגד באופן חד משמעי לכל ניסיון לעשות שימוש לרעה במוסדות משפטיים בינלאומיים, כולל ה-ICC, במטרה לשלול ממדינת ישראל את זכויותיה הבסיסיות. יש לנו מערכת משפט עצמאית וחזקה שיודעת לתחקר לפי הצורך". (יורי ילון)

15:51: בן גביר באולטימטום לנתניהו: "הזהרתי את ראש הממשלה אם חלילה ישראל לא תיכנס לרפיח, אם חלילה נסיים את המלחמה, אם חלילה תהיה עסקה מופקרת. ראש הממשלה שמע את הדברים, הבטיח שישראל נכנסת לרפיח, הבטיח שלא מסיימים את המלחמה והבטיח שלא תהיה עסקה מופקרת. אני מברך על הדברים הללו. אני חושב שראש הממשלה מבין היטב מה תהיה המשמעות אם הדברים האלה לא יתקיימו".

בן גביר לאחר השיחה עם נתניהו: "הבטיח שלא תהיה עסקה מופקרת"

15:49: השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר לאחר פגישה עם רה"מ:  "הזהרתי את ראש הממשלה  אם חלילה ישראל לא תיכנס לרפיח, אם נסיים את המלחמה, או אם תהיה עסקה מופקרת. רה"מ שמע את הדברים, הבטיח שישראל נכנסת לרפיח, הבטיח שלא מסיימים את המלחמה והבטיח שלא תהיה עסקה מופקרת. אני חושב שראש הממשלה מבין היטב מה תהיה המשמעות אם הדברים האלה לא יתקיימו״. (אמיר אטינגר)

14:50: בוטל דיון קבינט המלחמה שתוכנן להערב.

14:11: שני טילי נ"ט נורו למרחב מטולה. אין נפגעים.

13:29: ראש הממשלה נתניהו לנציגי משפחות חטופים ושכולים פורום "גבורה" ופורום "תקווה": "ניכנס לרפיח ונחסל את גדודי החמאס שם - עם עסקה או בלי עסקה". (לילך שובל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נציגי משפחות חטופים ומשפחות שכולות מפורום "הגבורה" ופורום "תקווה", צילום: קובי גדעון /לע"מ

13:00: מזכיר המדינה האמריקני בלינקן נחת בעמאן, תחנה שנייה בסיור שלו במזרח התיכון. (שירית אביטן כהן)

12:56: פעילי צו 9 חוסמים את מעבר ניצנה כדי למנוע העברת סיוע הומניטרי לעזה.

12:52: פיגוע דקירה בשער הפרחים בירושלים. שוטר נפצע באורח בינוני, המחבל נוטרל. לידיעה המלאה

תיעוד הפיגוע היום בירושלים // דוברות המשטרה

10:54: משרד הבריאות בעזה שבשליטת חמאס: מתחילת המלחמה נהרגו 34,535 עזתים ונפצעו 77,704. (שחר קליימן) 

10:34: כתב אל-ערביה מדווח כי התשובה של חמאס צפויה להגיע מחר בערב. (שחר קליימן) 

10:34: הערב יתכנס קבינט המלחמה. (שירית אביטן כהן)

09:32: גורם מדיני: לא תצא משלחת לקהיר, נחכה לתשובת חמאס. (שירית אביטן כהן)

08:43: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו פירים מבצעיים, עמדת שיגור נ"ט ותשתית טרור במרחב ממנו זוהה שיגור אתמול לעבר העיר שדרות; כוחות צוות הקרב של חטיבות 679 ו-2 ממשיכים בלחימה במרכז רצועת עזה. (לילך שובל)

כוחות צה"ל בבית חאנון, צילום: דובר צה"ל

08:35: העיתון הקטארי אל-ערבי אל-ג'דיד מדווח הבוקר מפי בכיר בחמאס כי "למרות קוצר הזמן, הנהגת חמאס בחו"ל הצליחה להעביר את התגובה הישראלית האחרונה להנהגת חמאס בעזה דרך ערוצים מאובטחים, אשר מילאה את תפקידה בתורה בבחינת ההצעה". על פי הדיווח, ההנהגה בעזה העבירה את התגובה עם ההערות בחזרה להנהגת חמאס בחו"ל כדי להכין את התשובה הסופית. על פי הגורם, ההערות של עזה לתגובה הישראלית לא הגיעו רק מהנהגת חמאס אלא גם מארגוני טרור אחרים כמו הג'יהאד האסלאמי. (שחר קליימן)

08:14: מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה מספר תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים כפר כילא ואל-חיאם שבדרום לבנון. כמו כן, במהלך הלילה זוהו שני שיגורי נ״ט לעבר מרחב דובב שפגעו בשטחים פתוחים, אין נפגעים ולא נגרם נזק. צה״ל תקף את מקורות הירי.(עידן אבני)

הפגזת תשתיות טרור בדרום לבנון, צילום: אי.אף.פי

08:04: בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" מדווחים הבוקר כי בכירים מצרים בקהיר מרגישים כי הצדדים במשא ומתן לעסקת חטופים קרובים יותר מאי פעם להגעה להסכם. על פי הדיווח, המצרים משוכנעים שעדיין יש סוגיות ששני הצדדים נדרשים לוותר עליהן. מקורות מצרים אמרו כי "שינויים נוספים הוכנסו להצעה בשעות האחרונות" וציינו כי "השאיפה היא שתהיה הודנה ארוכה ככל האפשר, מה שיבטיח את סיום המלחמה באופן מלא, ולא יביא שוב להתחדשות שלה". כל זאת, לפי הדיווח, בערבויות אזוריות ובינלאומיות. בעיתון הוסיפו כי בחמאס דורשים שהערבויות הללו יהיו בכתב, במסגרת ההסכם, שעליהן ישראל תחתום, שכן בארגון לא יסתפקו בהתחייבות בעל פה. (שחר קליימן)

2:45: יו"ר בית הנבחרים האמריקני: "צווי מעצר בינ"ל נגד נתניהו ובכירים ישראלים - מעשה תועבה מביש". לידיעה המלאה.

2:12: אוניברסיטת קולומביה החלה להשעות סטודנטים המוחים בהפגנות פרו-פלשתיניות מהלימודים. האוניברסיטה הודיעה שתשעה סטודנטים לאחר שאלו לא נענו לאולטימטום שהוצב בפניהם, לפנות את המאהלים שהקימו בשטח האוניברסיטה, עד ליום שני בשעה 14:00. נשיאת האוניברסיטה מינוש שאפיק הודיעה כי השיחות מול המפגינים הגיעו למבוי סתום וכי המוסד האקדמי מסרב להתנער מישראל. לידיעה המלאה (נטע בר)

מפגינים פרו פלשתינים השתלטו על בניין באוניברסיטת קולומביה// מתוך X

2:09: הנשיא ביידן שוחח עם אמיר קטאר שייח' תמים בן חמד אל-ת'אני. השניים דנו בעסקה העומדת כעת על הפרק לשחרור החטופים והפסקת אש בעזה. ביידן הפציר באמיר תמים להפעיל את כל המאמצים כדי להבטיח את שחרור החטופים שבידי חמאס, שכן זהו כעת, לדבריו, המכשול היחיד להפסקת אש מיידית ולסיוע לתושבי עזה. 

1:15: כוחות הצבא האמריקנים פרסמו תמונות ראשונות של בניית המזח הימי מול חופי עזה.

בניית המזח הימי מול חופי עזה. תמונות ראשונות, צילום: פיקוד מרכז הצבא האמריקני
צבא ארה"ב במהלך בניית המזח הימי מול עזה, צילום: פיקוד מרכז הצבא האמריקני
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר