תשכחו מכלבים: זה הטרנד החדש להפגת הבדידות

מה דעתם על אימוץ סלעים במקום חיות מחמד? - תוכלו לקשט אותם, להוסיף להם אביזרים וגם ללטף אותם • "זה מספק לי נחמה ותחושת נוחות"

בדידות. אילוסטרציה. צילום: GettyImages

בעידן הטכנולוגי המודרני של היום אנחנו יכולים לייצר לעצמנו עולמות וירטואליים שלמים, אבל באופן אירוני לא משנה איזו מציאות ניצור לעצמנו, את תחושת הבדידות האמיתית קשה לנער ורובנו נעשה הכל כדי לנסות לייצר לעצמנו סביבה מחבקת ואוהבת בעולם האמיתי.

אלא שכידוע מציאת האנשים שיעזרו לנו להפיג את הבדידות אינה משימה פשוטה לא פעם ואנחנו פונים לאפיקים יצירתיים כדי לנסות להפיג  אותה.

אחד האפיקים האלה הוא טרנד חדש ישן שבמרכזו, הזוי עד כמה שזה יישמע, אבנים. כן, אבנים, אבל לא סתם אבנים שמוצאים ברחוב ובועטים בהן, אלא כאלו שמאמצים על תקן חיות מחמד וכך גם מתייחסים אליהן.

@inspiredpolymer#petrocks#polymerclay#adorable#funny#littlefriends#handmade♬ original sound - InspiredPolymer

שורשיו של טרנד אבני חיות המחמד שתפס תאוצה מחודשת בתקופת הקורונה ופופולרי במיוחד בדרום קוריאה, הוא בארצות הברית והוא פרי מוחו של פרסומאי בשם גארי דאל. 

דאל פיתח את הרעיון בכלל כבדיחה בשנת 1975, אך הבדיחה הפכה למוצר של ממש כשיותר ממיליון יחידות ממנה נמכרו והפכו אותו למיליונר. אלא שכטיבם של טרנדים מוזרים, ההיסטריה שככה כעבור שנה, והאבנים חזרו להיות אבנים עד להתעוררות מחודשת של הטרנד, שהגיעה במקביל לפרוץ הקורונה.

שובן של האבנים לתפקיד חיות מחמד תפס תאוצה בעיקר בדרום קוריאה שם אבני נוי מסמלות עמידות ונצחיות הסביר לאתר וול סטריט ג'ורנל קים ג'ון קוק פרופסור באוניברסיטת קוריאה על הטרנד שאומץ על ידי צעירים רבים במדינה. "אבנים לא משתנות ומספקות תחושת יציבות עבור אנשים" אמר.

@darkartsbyracine#petrocks#rocks#weirdart#momartist#paintingrocks#art#artwork♬ Blue Blood - Heinz Kiessling

האבנים, עגולות וחלקות לרוב, נמכרות בצורתן הבסיסית תמורת סכומים הנעים בין 7.5 דולר ל-11 דולרים, ללא אביזרים נלווים הכוללים משקפיים, צעיפים וכובעים הנרכשים בנפרד וזאת בנוסף לכריות או מיטות מיניאטוריות שאנשים רוכשים כדי לאפסן אותן בהם.

האבנים לא משמשות למטרות נוי בלבד ובעליהן מתייחסים אליה לא פעם כחיית מחמד של ממש, כשהם מעניקים להם שמות, דואגים לטפח ולקשט אותן, ומטפחים עמן אינטראקציות של ממש כאילו היו עצמים חיים ולא דוממים (עכשיו לכו תדעו איפה לשבץ אותן במשחק הבא של ארץ עיר....)

"זה מספק לי נחמה ותחושת נוחות", הסביר קו היו סיאון חקלאי קוריאני בן ה-28 על אבן המחמד שלו אותה קישט עם כובע קש וביסס על דמות דינוזאור מתוכנית פופולרית. "כל יום כשאני חוזר הביתה, אני בודק לשלומה", שיתף והיא אינו לבד. במדינה בה אחוז גבוה מהצעירים חווים תחושת בדידות בחייהם הפרטיים ותחושת שחיקה במקום העבודה שלרוב אינה מאפשרת להם לגדל חיית מחמד אמיתית הדורשת השקעה מרובה וזמן שאין להם, האבנים הן פתרון קל, זול באופן יחסי ומנחם.

@random._.pets#foryoupage#petrocks#rockrockandrocky#rocks#pets#unboxing#fyp♬ original sound - randompets

במהלך השנים אבני חיות המחמד הופיעו או אוזכרו גם בסרטים  "Minions: The Rise of Gru" ו-"Everything Everywhere All at Once" בשנת 2022 וכן בסדרת דוגמת "בלואי", "רחוב סומסום" ו"בובספוג" וקודמו גם על ידי משפיענים וכוכבים מקומיים.

כצפוי, הן הפכו גם לטרנדיות ברשתות החברתיות כשבטיקטוק לבדו תוכלו למצוא יותר מ-4.6 מיליון צפיות תחת ההאשטאג Petrocks עם מקבץ סרטונים של גולשים המתעדים את האבנים שלהם מתהליך הקנייה ועבור בקישוט ובאינטראקציה איתן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר