המל"ל מזהיר: "גורמים איראניים מנסים לפגוע בישראלים ברחבי העולם"

מספר שבועות לפני שעשרות אלפי ישראלים יטוסו לחו"ל לבלות את חופשת הפסח שלהם, במטה לביטחון לאומי התייחסו לניסיונות לפגיעה בהם וביהודים מעבר לים • האם שונו רמות אזהרות המסע למדינות ואילו המלצות נמסרו מהמטה? כל הפרטים

נוסעים בנתב"ג. צילום: אי.פי.איי.

מספר שבועות לפני חג הפסח, שבו עשרות אלפי ישראלים מתכננים לבלות מעבר לים, המל"ל פרסם היום (חמישי) הודעה שבה התייחס לניסיונות לפגוע בישראלים וביהודים מעבר לים – ועדכן כי גורמים איראניים מנסים לפגוע בישראלים ברחבי העולם.

"מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל, מזוהים מאמצים מוגברים מצד איראן ושלוחיה לבצע פיגועים נגד יעדים ישראליים ויהודיים בכל רחבי העולם", נכתב בהודעה. "לצד זאת, יצוין כי גורמי טרור איראניים ממשיכים בניסיונותיהם ליצור קשר עם אזרחים ישראלים, בארץ ובחו"ל, בכסות עסקית או תוך התחזות לגורמים אחרים, לשם חטיפה או פגיעה בהם (כולל לעיתים תוך שימוש בתווך הסייבר לאיסוף ולסגירת מעגל לפגיעה פיזית)".

במטה לביטחון לאומי מתייחסים גם לניסיונות של חמאס והג'יהאד העולמי לפגוע בישראלים ויהודים מעבר לים, באומרם כי בעקבות המלחמה ניכרת עלייה משמעותית במוטיבציה ובפעילות של ארגוני הטרור לביצוע פיגועים כנגד יהודים וישראלים בחו"ל. "ארגוני הג'יהאד העולמי והאסלאם הרדיקלי השונים ממשיכים לקדם ולבצע פיגועים ומתקפות באתרים שונים בעולם (ארגונים אלו ממקדים את עיקר פעילותם כיום בזירות אפריקה, המזרח התיכון, אסיה ואירופה, לצד ניסיונות ספורדיים יותר לקדם פעילות במדינות נוספות בעולם)", נכתב.

נוסעים בנתב"ג, צילום: יוסי זליגר

במקביל, כך לפי המל"ל, נרשמה גם עלייה בביטויי האנטישמיות כנגד ישראלים ויהודים ברחבי העולם, נושא שגם אליו התייחסו במטה. "במקביל לאיום הטרור מצד האסלאם הרדיקלי, בחודשים האחרונים בולטת העלייה המשמעותית בהסתה כנגד ישראל ויהודים (ברשתות החברתיות, התקשורת ועוד) וגם בעלייה משמעותית בגילויי האנטישמיות וביטויי אלימות במדינות רבות בעולם, בהן צרפת, גרמניה, בריטניה, ארה"ב, קנדה ואוסטרליה", נכתב. "יהודי נרצח בלוס אנג'לס, עובד שגרירות ישראלית נדקר בסין, יהודייה נדקרה בצרפת, עיתונאי ישראלי הותקף בברלין, אירעו מספר אירועי ירי על נכסים יהודיים בקנדה, והתרחשו עוד מאות מקרי אלימות נוספים. יצוין כי קהילות יהודיות מהוות יעד מרכזי גם מבחינת ימין קיצוני, כאשר מוסדות דת וקהילה מהווים יעד מועדף בימי חג ומועד. בשנים האחרונות בוצעו פיגועים נגד מוסדות דת יהודיים ברחבי אירופה ואמריקה מתוך מניעים אידיאולוגיים אנטישמיים".

אל תחצינו סממנים ישראליים

למרות ההודעה הדרמטית, במל"ל לא שינו את רמות אזהרות המסע של מדינות ברחבי העולם, והשאירו אותן כפי שהן. עם זאת, במטה פרסמו שורת המלצות לטסים מישראל לחו"ל: "יש להשתדל להימנע מהגעה למקומות הומי אדם (כמו קניונים ושווקים) ומקומות המזוהים כמשמשים גורמים ישראליים, יהודיים ומערביים, יש לשמור על ערנות מוגברת במקומות ציבוריים (כולל מסעדות, מלונות, ברים וכו') ולהימנע מהחצנת סממנים ישראלים. כמו כן, מומלץ להימנע מפרסום פרטי הנסיעה ברשתות חברתיות ומפרסום תמונות ופרטי ביקור טרם הנסיעה ובזמן אמת, וגם להימנע מהשתתפות באירועים רבי משתתפים שאינם מאובטחים".

המנהיג העליון באיראן, עלי חמינאי (ארכיון), צילום: אי.פי.איי.

המדינות היחידות אליהן התייחס המל"ל בהודעתו לקראת עונת הנסיעות בפסח הן טורקיה, מרוקו, מצרים (כולל סיני) וירדן, לגביהן נכתב כי מדובר ביעדים עם סיכון גובר למימוש של פעולות טרור. במקביל, התייחסו במל"ל גם למדינות האויב שאליהן ישנו איסור הגעה גם עם דרכונים זרים – תימן, לבנון, סוריה, עיראק ואיראן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר