אילת. צילום: יניב כהן

חברות תעופה זרות יפעילו טיסות מנתב"ג לאילת?

בעקבות המלחמה, הביקוש לטיסות בין אילת לנתב"ג עלה, ובגלל המחסור במטוסים ההיצע לא השתנה באופן משמעותי • שרת התחבורה: "אם חברות התעופה הישראליות לא יגבירו את תדירות הטיסות, אפעל להכניס חברות לואוקוסט שיטוסו מאילת לבן גוריון"

חברות התעופה הישראליות הן היחידות שמפעילות נכון להיום טיסות ישירות בין נתב"ג לאילת. מדובר באחת הדרכים הפופולריות לטוס לעיר הדרומית וכמובן לחזור ממנה למרכז הארץ. שתי החברות הפעילות בקו זה הן ארקיע וישראייר וכרגע ההיצע מצומצם יחסית.

חברות התעופה הישראליות ובכלל בעולם, סובלות ממחסור במטוסים ומרביתן מנתבות את המטוסים ליעדים המבוקשים והרווחיים ביותר. בעקבות המלחמה, מפונים רבים הגיעו לאילת והביקוש לטיסות בין אילת למרכז הארץ עלה, אך ההיצע לא השתנה באופן משמעותי, כאשר ארקיע וישראייר סובלות גם הן ממחסור במטוסים, בדומה לחברות התעופה הבינלאומיות. 

נחיתה בנתב"ג, צילום: משה שי

כעת, שרת התחבורה מירי רגב התייחסה לעניין ברדיו קול הים האדום ואמרה: "אם חברות התעופה הישראליות לא יגבירו את תדירות הטיסות לאילת ולא יתאימו את התעריפים של הטיסות לאילת, אפעל להכניס חברות לואוקוסט שיטוסו מאילת לבן גוריון".

לא מדובר בפעם הראשונה שמדברים על האפשרות הזאת ולפני קצת יותר משנה, התבטאו בכירי חברת ריינאייר בעניין בעת ביקורם בישראל. בחברות התעופה הזרות ישמחו לקבל את האפשרות להפעיל טיסות פנים בישראל, אך ככל הנראה, מדובר במהלך שעוד רחוק יחסית ומצריך אישורים רבים. בשלב זה, הסבירות שחברות תעופה זרות יפעילו טיסות בקו אילת-נתב"ג בתקופה הקרובה היא נמוכה יחסית, אם כי בעתיד הרחוק, הדבר אפשרי במידה שמקבלי ההחלטות ירצו בכך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו