עסקת ענק בהייטק: אנבידיה רוכשת את הסטארט אפ הישראלי Run:Ai

לאחר שבועות ארוכים של שמועות עקשניות, היום זה הפך לרשמי • ענקית הטק הודיעה כי היא רוכשת שוב פעם חברה ישראלית, כחמש שנים לאחר רכישת הענק של מלאנוקס

הביתן של חברת Run AI הישראלית, נרכשה על ידי אנבידיה. צילום: דניאלה גינזבורג

ענקית הטק אנבידיה הודיעה כי חתמה על הסכם לרכישת הסטארט-אפ הישראלי Run:ai, שפיתח טכנולוגיה לניהול עומסי עבודה של בינה מלאכותית בתשתיות מחשוב.

סכום העסקה מוערך לפי השמועות בכ-700 מיליון דולר, כאשר מדובר בעסקה הגדולה ביותר של החברה מאז רכישתה של מלאנוקס הישראלית גם כן בשנת 2019.

כנס GTC 2024 של חברת אנבידיה. גם Run:Ai היו שם // צילום: דניאלה גינזבורג

ניהול תשתיות מחשוב מבוססות AI

הטכנולוגיה שפיתחה Run:ai מאפשרת ללקוחות ארגוניים לנהל ולייעל את תשתיות המחשוב שלהם - בין אם אלו נמצאים ב-Data Center בבעלות החברה, בענן או בסביבה היברידית.

החברה פיתחה פלטפורמה פתוחה, הנחשבת למובילה בתעשייה המבוססת על קוברנטיס (Kubernetes) - שכבת ניהול עבור AI מודרני ותשתיות ענן. היא תומכת בכל גרסאות קוברנטיס הפופולריות, ומאפשרת הטמעה של כלי AI וסביבות עבודה חיצוניות.

מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג. יש לו חולשה לחברות ישראליות מסתבר., צילום: אי.אף.פי

"Run:ai עובדת בשיתוף פעולה קרוב עם אנבידיה מאז 2020, אנחנו מתרגשים להצטרף לאנבידיה ומחכים בקוצר רוח להמשיך את המסע שלנו יחד", כך לדבריו של עמרי גלר, מנכ"ל ומייסד משותף של Run:ai. 

מטעם אנבידיה נמסר: "פלטפורמת המחשוב המואץ של החברה והפלטפורמה של Run:ai ימשיכו לתמוך באקו-סיסטם רחב של פתרונות צד-שלישי, ויעניקו ללקוחות חופש בחירה וגמישות".

"יחד עם Run:ai, אנבידיה תאפשר ללקוחותיה גישה במקום אחד לפתרונות מבוססי GPU בכל מקום, כבסיס לתשתיות NVIDIA AI. לקוחות יכולים לצפות לקבל בפלטפורמה הפתוחה שימוש יעיל וניצול משופר של המעבדים הגרפיים, ניהול משופר של תשתיות המעבדים וגמישות רבה יותר", לשון ההודעה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר