מחכה לו בפינה: קול פאלמר מסתמן כטעות הגדולה ביותר של פפ גווארדיולה בקריירה

למרות שכבש שער בסופר קאפ האירופי מול סביליה ובמשחק מגן הצדקה מול ארסנל, החליט המאמן האגדי של מנצ'סטר סיטי לשחרר את הכישרון (21) לצ'לסי תמורת כ-42 מיליון אירו • חצי שנה לאחר מכן, שחקן הכנף הפך לתגלית העונה בפרמייר ליג, רושם מספרים אדירים וכעת, הוא רוצה לנקום באקסית בחצי גמר הגביע האנגלי

פאלמר. השחקן החם באירופה. צילום: Getty Images

כבר עכשיו, כשהוא עוד רחוק מסיום הקריירה שלו, פפ גווארדיולה נמצא ברשימת המאמנים הגדולים בהיסטוריה של הכדורגל העולמי. זה בא לידי ביטוי בכמות התארים שהשיג, בטקטיקות שפיתח, בכמות השחקנים שהשביח ובצעירים ששינה להם את החיים. יחד עם זאת, כמו כל בנאדם, הספרדי בסופו של דבר עדיין בן אנוש ולפעמים הוא טועה, ונראה שבקיץ האחרון הוא רשם טעות קשה, שייתכן וכבר עכשיו הוא מצטער עליה – השחרור של קול פאלמר לצ'לסי. נכון, סיטי עדיין נאבקת על דאבל, צ'לסי רושמת עונת בלהות בקנה המידה שלה, אבל פאלמר כרגע, נחשב לשחקן החם ביותר באנגליה ואולי באירופה כולה.

כמה חם? ביום שני האחרון פאלמר בן ה-21 כבש רביעייה היסטורית בניצחון 0:6 של הבלוז על אברטון, רביעייה שהעלתה את מאזנו עד כה העונה ל-20 שערי ליגה (בראש טבלת המבקיעים יחד עם ארלינג הולאנד), כשהוא מוסיף גם 9 בישולים וכל זה ב-27 משחקים בלבד. פאלמר הפך לשחקן צ'לסי הראשון שהבקיע שלושער במחצית הראשונה בפרמייר ליג ולשחקן השני שכבש שלושער בשני משחקים רצופים בפרמייר ליג במדי המועדון אחרי דידייה דרוגבה.

הוא הפך לשחקן צ'לסי הראשון שכובש בשבע הופעות פרמייר ליג ברציפות בסטמפורד ברידג' והוא השחקן השלישי בסה"כ אי פעם שהגיע ל-20+ שערים בעונת הבכורה שלו בצ'לסי אחרי ג'ימי פלויד האסלביינק (23 שערים ב-2000/01) ודייגו קוסטה (20 שערים ב-2014/15). פאלמר מגיע למשחק חצי גמר הגביע האנגלי מול האקסית שלו עם 11 שערים בששת המשחקים האחרונים שלו. "ציפיתי ממנו להיות טוב אבל הוא פשוט הפך לשחקן פנטסטי ועושה עבודה מדהימה עבור הקבוצה", אמר מאמנו מאוריסיו פוצ'טינו.

פאלמר ערך את הופעת הבכורה שלו בסיטי בספטמבר 2020, כשעלה מהספסל מול ברנלי בגביע הליגה. עם זאת, צמד העונות הראשונות שלו היו די רגועות כשהוא רושם רק 13 הופעות בכל המסגרות והוא נאלץ לחכות שנה עד לשער הראשון שלו. בעונה שעברה, פאלמר כבר הפך לחילוף קבוע מהספסל, שותף ב-25 משחקים ונראה היה שככל שהזמן יעבור, הוא רק ילך ויפרח יותר ויותר. בתחילת העונה הנוכחית, שהשחקנים המובילים עדיין היו עייפים מחגיגות הטרבל, הוא קיבל הזדמנות בסופר קאפ האירופי מול סביליה ובמשחק מגן הצדקה מול ארסנל וכבש בשניהם, אבל אז רגע לפני סיום חלון ההעברות סיטי הסכימה למכור אותו תמורת 42 מיליון אירו.

פפ וצוותו חשבו כי עם התחרות וכמות שחקני ההתקפה שיש בסגל, פאלמר לא יצליח לתפוס את מקומו. כעת חצי שנה אחרי, לא מעט אנשים באצטדיון האיתיחאד ופפ עצמו שואלים את עצמם אם לא היה כדאי לחתום על עסקת השאלה בלבד.

בנוסף ליכולת ולכישרון, פאלמר מתגלה גם כשחקן עם חוזק מנטלי ובגרות יוצאי דופן, משהו שנקלט גם בעיניו של מאמן אנגליה גארת' סאות'גייט. לאחר שכבר זכה ביורו עד גיל 21 בקיץ, הוא קיבל את הזימון המיוחל לנבחרת הבוגרת בנובמבר ושיחק מול מלטה וצפון מקדוניה. אז, נראה היה שהסיכוי שלו להיות חלק מהנבחרת ליורו 2024 אפסית, אבל החודשים האחרונים שינו את התמונה וכעת אוהדים, אנשי תקשורת ופרשנים קוראים לעלות אותו על המטוס לגרמניה. "קול צריך להיות בנבחרת אנגליה בקיץ", אומר בביטחון איאן ליידימן, העורך הראשי של ה"דיילי מייל ספורט", "אני לא יודע את מי צריך להשאיר בבית כדי להכניס אותו לסגל אבל הוא פשוט חייב לשחק".

עד שזה יקרה, פאלמר רוצה במשחקים שנותרו לצ'לסי השנה להגדיל את הסטטיסטיקה שלו ואולי להביא לצ'לסי גביע יוקרתי. לקראת המשחק מול האקסית, הפיקנטריה סביבו גדלה לא רק בגלל הכושר שלו. לאחרונה נחשפה תמונה שלו כילד עם חולצה של מנצ'סטר יונייטד והתברר כי הוא גדל כאוהד מושבע של השדים האדומים והעריץ את וויין רוני. סבו מצד אביו – סטרי - אפילו התראיין וסיפר כי קול נהג תמיד ללבוש מתחת למדים של סיטי במחלקת הנוער, פריט לבוש מוצנע שקשור ליונייטד. "הוא תמיד היה אוהד יונייטד אבל סיטי הציעה תנאים טובים יותר, היו להם מתקני אימונים טובים יותר והם הצליחו לטפח טוב יותר את הכישרון שלו".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

כשפאלמר מוצא את הרשת, הוא מניח את ידיו על הזרוע הנגדית ועושה תנועה כאילו הוא רועד, חגיגה שהפכה לסימן ההיכר שלו וזיכתה אותו בכינוי "קולד פאלמר", שכמובן רומזת גם על קור הרוח שלו מול השער. בשבת, הוא ירצה להוכיח לאקסית שהוא לא מתרגש גם ממנה, אולי בדרך לגמר בוומבלי. אם הוא יכבוש פעם נוספת וידיח את סיטי מעוד מפעל, תחושת החרטה בצד הכחול של מנצ'סטר, רק תתעצם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר