ארטיום דולגופיאט "מקדיש את המדליה לחטופים", עכשיו אפשר לחלום על פריז

הישראלי שוב הראה איזה מתעמל גדול הוא, שלושה חודשים לפני שינסה לשמור על התואר כאלוף האולימפי • מדליית הכסף באליפות אירופה הראתה שהוא לא מכונה, אבל מדליית זהב נוספת בבירת צרפת כבר לא תפתיע אף אחד • סיפורה של אגדת ספורט ישראלית

המתעמל ארטיום דולגופיאט לאחר מדליית הכסף באליפות אירופה באיטליה / צילום: איגוד ההתעמלות

האלוף האולימפי ארטיום דולגופיאט, הוכיח היום (שישי) פעם נוספת עד כמה הוא ספורטאי גדול, כשבדיוק שלושה חודשים לפני המשחקים האולימפיים בפריז הוא השיג את מדליית הכסף באליפות אירופה הנערכת בברימיני שבאיטליה. נכון, דולגופיאט עלה לגמר מהמקום הראשון, וללא טעות קטנה פה וטעות קטנה שם הוא היה עולה בפעם השלישית לקבל את מדליית הזהב. הוא היה רחוק עד כדי 33 מאיות בלבד מהפסגה, שם התייצב הבריטי לוק ווייטהאוס. דולגופיאט השווה את השיא של מורו ורבו אלכס שטילוב עם שבע מדליות באליפות אירופה במהלך הקריירה.

אבל עדיין, לא מדובר במכונה. בשנה שבה דולגופיאט גם זכה בתואר אלוף עולם, אף אחד לא יכול לבוא בטענות. כל מי שמכיר אותו יודע שכבר ביום שני כשיחזור לארץ הוא ימשיך לעבוד קשה, ואף אחד לא יופתע כשהוא יעשה זאת פעם נוספת במשחקים האולימפיים.

ארטיום דולגופיאט, צילום: AFP

דולגופיאט אמר בסיום התחרות: "סיימתי את אליפות אירופה עם מדליית הכסף, כשמצד אחד שמח לזכות במדליה, אבל מצד שני הרגשתי שאני לא עשיתי את הכי טוב שאני יכול. נשארו עוד מספר חודשים עד האולימפיאדה ואני מבטיח לעבוד בכל הכוח ולהגיע הכי מוכן שאני יכול".

"אני רוצה להודות לצופים, כל מי שהיה איתי באותו הרגע, לכל נותני החסות שלי ולמועדון של מכבי תל אביב, לאיגוד ההתעמלות ולוועד האולימפי, תודה רבה לכולם. אני רוצה להקדיש את המדליה הזאת לחטופים שלנו ולכל עם ישראל – עם ישראל חי".

ארטיום דולגופיאט, צילום: AFP

דולגופיאט נולד בדנייפרופטרובסק (כיום דניפרו) שבאוקראינה, לאולג דולגופיאט ולאנג'לה בילן. סבתו מצד אביו הייתה יהודייה ויש לו אח בשם מקסים. הוא  החל להתאמן בהתעמלות בגיל שש כשגם אביו היה מתעמל בצעירותו. ב־2009, בגיל 12, עלה דולגופיאט עם משפחתו לישראל עקב מצבם הכלכלי. דולגופיאט ומשפחתו התמקמו בראשון לציון והוא המשיך את אימוניו בקבוצת ההתעמלות של אגודת מכבי תל אביב תחת הדרכתו של סרגיי וייסבורג. 

הוא למד בבית הספר תיכון שבח מופת בתל אביב, המאופיין בתלמידים רבים ממדינות ברית המועצות לשעבר, אך נשר מהלימודים בגלל קשיי השפה בעברית ועומס האימונים. את שירותו בצה"ל עשה במעמד של ספורטאי פעיל בבסיס תל השומר במפקדת מיטב. במהלך ימיו באולם ההתעמלות בהדר יוסף בתל אביב, ראה לצידו את אלכס שטילוב הולך ומתפתח כמתעמל גדול כשמגיע להישגים מרשימים ולגמרים אולימפיים והוא למעשה היה החונך שלו לאורך כל הדרך. 

ארטיום דולגופיאט על הפודיום באליפות אירופה, צילום: AFP

לאט לאט, גם דולגופיאט התחיל להביא קבלות, בספטמבר 2015 זכה דולגופיאט במדליה הראשונה שלו בתחרות בסבב העולמי המקצועי כאשר זכה במדליית זהב בתרגיל הקרקע בתחרות מסוג גביע האתגר העולמי שנערכה באוסייק שבקרואטיה. באותה השנה הוא התחרה לראשונה באליפות העולם בגלאזגו וסיים במקום 103 במוקדמות הקרב רב. עוד באותה השנה הדיח לראשונה את אלכס שטילוב מתואר אלוף ישראל בתרגיל הקרקע, הנחשב לתרגיל החזק של שטילוב. 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

במהלך שנת 2016 הוא לא הצליח להשיג את הקריטריון עבור אולימפיאדת ריו דה ז'ניירו ובסוף אותה השנה סבל מכאבי גב שהשביתו אותו מפעילות ספורטיבית לתקופה של שלושה חודשים. מאז ההישגים רק הלכו וצמחו, והגיעו לשיאים בטוקיו עם הזהב המרגש. עכשיו, כשהלוח מראה על שלושה חודשים בלבד עד לטקס הפתיחה בבירה הצרפתית, אי אפשר יותר להמתין לראות מה יעשה שם אחד מגדולי הספורטאים של ישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר