הנהג הישראלי אריאל אלקין הניף על הפודיום קסדה למען החטופים

הוא לא עוצר: מונדו דופלנטיס שוב שבר את שיא העולם

הקופץ במוט השבדי ניפץ את השיא בפעם השמינית, כשבכל פעם הוא משפר בסנטימטר את תוצאתו הטובה ביותר • הפעם קבע 6.24 מטר ויצא מגדרו

מי יעצור אותו? קופץ המוט מונדו דופלנטיס לא היה יכול לחלום על פתיחת עונה יותר טובה מזו, לאחר  ששבר היום (שבת) את שיא העולם עם תוצאה מדהימה של 6.24 מטר. 

האלוף האולימפי בן ה-24, עשה זאת בתחרות ליגת היהלום הראשונה שפותחת את עונת האצטדיונים בשיאמן שבסין. זאת הפעם השמינית בקריירה שהוא רואה את האותיות WR ליד התוצאה שהוא קובע, המלמדות על שיא עולם חדש, כאשר כל פעם עושה זאת בסנטימטר. 

רק לפני שנתיים עשה זאת השבדי שלוש פעמים, החל מתחרות באולמות בבלגרד עם 6.19 מטר. הוא הוסיף עוד סנטימטר לשיא באליפות העולם באולמות שוב בבלגרד וקינח עם שיא חדש נוסף, באליפות העולם ביוג'ין שבארצות הברית כשהשיג 6.21 מטר. בשנה שעברה, הוא עשה זאת "רק" פעמיים. בסוף פברואר בצרפת עבר רף של 6.22 מטרים ובאמצע ספטמבר, חלף על פני 6.23 מטרים בארצות הברית. 

בקריירה המפוארת של האתלט המוכשר יש לו את התואר האולימפי בטוקיו 2020, זכייה בזהב באליפות העולם ב-2022 ובכסף באליפות ב-2019 בקטאר. הוא גם זכה פעמיים באליפות אירופה עם הזהב ב-2018 ו-2022, כשנראה שזה רק ההתחלה עבורו ויש הרבה מה לצפות ממנו במשחקים האולימפיים בפריז.

מונדו דופלנטיס אחרי ששבר שיא עולם,

באותה התחרות השתתפה גם הישראלית אדווה כהן בריצה ל-3000 מטר מכשולים. היא ניסתה להשיג את הקריטריון לאולימפיאדת פריז (9:23.00 דקות), אך היא חצתה את קו הסיום לאחר 9:29.74 דקות וסיימה במקום ה-12.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
 
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו