המותגים שנהנו מהשינויים בדפוסי החיים בקרב בני נוער בקורונה, הם מותגי התוכן הבידוריים וכמובן מותגי הפלטפורמות החברתיות. ברשימת מותגי הנוער האהובים על בני הנוער והצעירים ל־2020 לא תופתעו לגלות את נטפליקס, יו־טיוב וספוטיפיי. זו פלטפורמה שמניותיה עלו והתחברו לעובדה שבני הנוער הצהירו שהדרך השכיחה בעבורם להפיג מתחים וחרדה היא באמצעות מוזיקה ויצירת פלייליסטים מנחמים. גם בנטפליקס וביו־טיוב, בני הנוער העדיפו את התוכן הקומי והבידורי.
יחד עם מותגי הבידור, צמחו מותגי המדיה החברתית - טיקטוק, ווטסאפ וזום. בסקרים שונים הצהירו בני הנוער שהם רוצים לחזור לשגרה היומיומית - ללימודים בבתי הספר, למפגש האמיתי עם חבריהם ולאירועים המוניים, כך שקשה להאמין שהם יעדיפו את זום בעתיד. טיקטוק, לעומתה, היא פלטפורמה שמתחברת לצורך התמידי של הצעירים בבידור כיפי, מהיר ומוזיקלי ולכן הוא סיפור אחר.
מותגי מזון ושתייה
כל הטכנולוגיות הללו למעשה מתבססות על חוויית ה"פור יו". הפרסונליות היא שריתקה את בני הנוער למסכים - תשומת הלב והרגש שאולי לא קיבלו בחיים "האמיתיים" שלפני הקורונה. רבים יצרו לעצמם באמצעות האפליקציות את הדמות שלהם ואת הפרסונה שהיו רוצים להיות, האני העצמי שלהם שלא תמיד מצא ביטוי מחוץ לחיים הווירטואלים. הקורונה חיזקה את ההתמכרות ואת הצורך הכמעט אובססיבי הזה.
צעירים רבים טענו שאחד הדברים שהעסיקו אותם לאחרונה היה מזון. ולא סתם מזון, אלא מהסוג המנחם. רבים גילו את תחביב הבישול וצפייה בתכנים של הכנתו, קנייתו ומשלוחים. בני הנוער והצעירים הכניסו את מותגי המזון והשתייה למקומות הראשונים ברשימת המותגים האהובים עליהם ב־2020. אין ספק ששנת 2021 תהיה עדיין השנה של אותם מותגים.
תוכן קצר וקליל
מגזין Adweek מדווח כי צרכנים צעירים אובססיביים "להרגיש טוב עם תוכן קצר וקליל". 69% מהצרכנים בארה"ב מבלים בין 30 דקות לשלוש שעות ביום בצפייה בסרטונים של עד עשר דקות. רבים מהסרטונים כוללים בישול, קומדיה, עשה זאת בעצמך וסרטוני מלאכה.
בין התכנים הנצפים ביותר יש גם אופנה ויופי שנמצאים בחמישייה הראשונה באינסטגרם, סנאפצ'ט וטיקטוק. גיימינג וספורט הם סוג התוכן השני הפופולרי ביותר ביו־טיוב, ובחמישייה הראשונה בסנאפצ'ט ובטיק טוק. מצד שני, הם לא פופולריים בפייסבוק ובאינסטגרם.
גם אם אתם לא מסווגים אתרי קניות כתוכן, הם בהחלט זינקו לראש הרשימה. מוכרים שלא השכילו להתאים עצמם לחנות הדיגיטלית, הפכו ללא רלוונטיים. רבים דיווחו שיש מותגים שהתחילו לצרוך בזמן המגיפה והבידוד וימשיכו לצרוך גם אחריה. אך יש גם מותגים שכמעט חדלו לצרוך לחלוטין, או צורכים פחות. יהיה מעניין לראות איזה מותג ישרוד את המגיפה ויפתח נוגדים לשינויים השונים. מותגים שיציעו לצעירים מקומות עבודה, שמחה, אופטימיות והזדמנויות למידה חווייתית - יזכו באהדה.
הכותב הוא סמנכ"ל תוכן ואסטרטגיה במשרד הפרסום teenk המתמחה בשיווק לבני נוער
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו