מדד המחירים לצרכן מראה כבר תקופה ארוכה שיעורים אפסיים - בארץ ובעולם. הבנקים המרכזיים מפרשים את המחירים שאינם עולים כהאטה של השוק. הרי בשוק מתרחב, כשהאוכלוסייה גדלה ורמת החיים עולה, הביקוש עולה - וביקוש עולה מביא לעליית מחירים.
אז למה המחירים לא עולים? במדינות מפותחות רבות בעולם האוכלוסייה מתכווצת, וזה בהחלט הסבר מרכזי לכך שהביקושים לא עולים, אך בישראל האוכלוסייה גדלה וגם השכר עולה - מה שאמור היה להתבטא בעליית מחירים.
עם זאת, לצד המשתנים המוכרים האלה, כלכלת העולם עוברת מהפכה דיגיטלית שמתבטאת גם בשכלול השוק, במעבר מהיר יותר של מידע מכפי שהכרנו עד כה - תהליכים שלראשונה משפיעים באופן ישיר על המחירים.
הלקוחות רוכשים מוצרים ושירותים מתוך אלה הזמינים להם, והזמינות הזו פורצת גבולות; גם ברכישות מקוונות, וכאמור גם ביכולת להגיע לאינפורמציה על המחירים הנמוכים ביותר ולהשיג אותם. השאלה היא אם הבנקים המרכזיים לא חולמים בהקיץ כשהם מחכים לשינוי מגמה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו