אין זו הפעם הראשונה שהעיתונות בארה"ב תוקפת חברות ענק, אבל נדיר לחזות בחברות המשיבות מלחמה שערה בכלי התקשורת המשמיצים אותן.
לכן התגובה של פרד סמית' היא בהחלט חריגה, ויותר מכך - היא מציפה משבר שלא זר גם לנו בישראל. מדובר בהבעת מיאוס מהתקשורת המסורתית, זו שנהנית מחסינות דה פקטו מפני תוצאות פרסומיה, גם כשהם פוגעניים ממש.
ההאשמות של ה"ניו יורק טיימס" חמורות, במיוחד בעיני האמריקני הפטריוט, ויש הרבה כאלה. באמריקה יש אתוס פטריוטי - אסור לגנוב מהמדינה, צריך לפרנס את אמריקה, ראוי לצעוד פעם בשנה לכבוד החיילים הוותיקים... כל מה שכאן מתויג בחוגים מסוימים כ"פשיזם".
המשבר הזה חושף גם את הבדל בין התפיסה הכלכלית־חברתית של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, התומך בעסקים ובצמצום המס, לבין תפיסה "חברתית" יותר, שמייצג ה"ניו יורק טיימס".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו