1. התאמות. נדמה שככל שהתקדם משחק מספר אחת בארנה, כל שלשה של ג'רום דייסון הפתיעה יותר את מאמן גראן קנאריה, לואיס קאסימירו. זה לא היה רק המרחק שממנו דייסון זרק, אלא גם השטף, הביטחון והקלילות של שחקן שאמור להיות חיית מגרש פתוח. השמיכה שקאסימירו הכין עבור קרטיס ג'רלס, עם שמירה כפולה בפיק אנד רול שלו, אמנם כיסתה אותו אבל היתה קצרה מלכסות את דייסון, טרנס קינסי, טראוויס פיטרסון ואמארה סטודמאייר, שנהנו משבעה אסיסטים של ג'רלס, מרביתם מתוך השמירה הזו. לכן אם ג'רלס יזכה לטיפול פחות מחמיא הערב, וחבריו יקבלו יותר תשומת לב, זו תהיה הזדמנות עבורו להגיע למספרים הממוצעים שלו. לא בטוח שאלה חדשות טובות עבור ירושלים, שלרוב נתקעה כשהוא נשאר במצבי אחד על אחד והתנהג אל חבריו כמו השכן העצבני שהחרים מילדי השכונה את הכדור שקפץ אל תוך החצר שלו.
במשחק הקודם היו לירושלים ארבעה שחקנים שקלעו בספרות כפולות ועוד שניים שהתכתבו עם מספר דו־ספרתי. אם סימונה פיאניג'אני רוצה לחזור מהאיים הקנאריים כשחצי הגמר באמתחתו, הוא חייב פיזור של נגיעות בכדור ומגוון נשקים. השאלה היא אם ג'רלס יכול, רוצה ובנוי להמשיך לוותר לטובת הקבוצה. במשחק על חצי גמר, למה לא בעצם?
2. הגנה. שיווי המשקל של גראן קנאריה נוטה לחלוטין לכיוון הגארדים, וזו קבוצה שבנויה כמעט אבסולוטית על הקליעה מבחוץ. אחרי הכל הגבוהים ריצ'ארד הנדריקס ודארקו פלאניניץ' הם דמויות שהוקאו ממכבי ת"א ומשתלבים היטב בקונטקסט של גבוהים אפורים, שעובדים עבור הקלעים, אבל הם לא מסוג החומרים שינצחו אותך.
העבודה שהשקיעו קינזי ושות' ברדיפה אחריי קייל קוריק אמנם עלתה בסלים מתוך הצבע, אבל זה היה מחיר ראוי לשלם עבור הוצאה מקצב הקליעה והורדת האחוזים של הספרדים. אם ירושלים רוצה למנוע מגראן קנאריה מומנטום שיסחוף אחריה אולם משולהב, הקרבה של סלים בצבע לטובת טיפול אגרסיבי בתרגילי הקלעים של הספרדים תעבוד לטובתה בטווח הארוך של המשחק. אבל זיכרו שאצל קלעים כמו קוריק זה לא תמיד תלוי באיכות השומר אלא בקצות האצבעות שלו, שיוצרות את הקסם שנקרא קלעי אבסולוטי.
3. רעננות. ארבעה שחקני הפועל ירושלים שיחקו יותר מ־25 דקות במשחק הקודם, שניים 35 דקות. אצל גראן קנאריה שום שחקן לא עבר 25 דקות. אבל במשחק כזה, שיתבייש השחקן שיגיד שהוא עייף. הביטחון שנותן משחק שלישי בבית יכול לפעמים לשחרר רמת נינוחות, שתקבל הפסד ירושלמי בהבנה. אבל אז היא עלולה לעוף הביתה, בבית.