מצבה של רשת מגה קריטי וברור שבימים הקרובים ייחרץ גורלה. היום צפויה להתקיים עוד ישיבה גורלית בהשתתפות כל הצדדים, אך קשה למצוא סיבה לאופטימיות רבה. התסבוכת גדולה, החובות מרובים, הספקים לחוצים מאוד ועד כה, בכל הסבבים האחרונים, לא נראה היה שהרשת מצליחה לעלות על הפסים הנכונים ולהגיע להתאוששות.
רשת מגה, על אלף ואחד גלגוליה העסקיים ושמותיה השונים, היא גם שיעור היסטוריה ארוך, חשוב וכואב ב"כלכלה ההסתדרותית" ובכלכלת ישראל בכלל. מראשיתה, שכן מגה הוקמה כקואופרטיב על ידי חברת העובדים ועד לימיה בעשורים האחרונים כגוף עסקי עם הנהלות שעשו שלל טעויות ובעיקר הגיבו מאוחר ובצורה מסורבלת להתפתחויות בענף.
לאורך שנים היה מצבם של עובדי הרשת טוב יותר משל עובדים אחרים ברשתות אחרות, שכן היו מאוגדים וזכו בתנאים שצברו עם השנים. אבל בעשור החולף החלה ההנהלה (הקודמת) לצאת במהלכים בעיתיים. במקום להתאחד למותג אחד מוביל, היה פיצול של כמה מותגים. כך למשל, היתה מגה והיתה רשת מגה־בול, שהפכה אחר כך ל־YOU.
היו גם הבטחות חוזרות ונשנות למחירים נמוכים, שבסופו של דבר לא תורגמו לתוצאות בשטח והציבור העדיף את השחקנים החדשים והזולים יותר שנכנסו לשוק.
במקביל, שכרו ההנהלות את סניפי הרשת מחברות אחרות בקבוצה במחירים מופקעים.
בנוסף, ההתנהלות היתה מסורבלת ומחירה הכלכלי הקשה מוגש כעת. מה חבל שהעובדים הם אלה הסובלים תמיד מתעלולי הההנהלות.
יש לציין כי רשת מגה הצליחה לשמר את כוחה כל עוד היה לה מעמד איתן בשוק. ישנם לא מעט "דינוזאורים" שכאלה, שסוד הנעורים שלהם הוא מיעוט בתחרות.
כלומר, מה שהאיץ את קריסתה של הרשת היה לא רק טעויות ההנהלה לדורותיה - ובעיקר הקודמת - אלא גם פעולות נכונות של המתחרים הגדולים.
עלינו לקוות שהרשת תצליח להתאושש, כדי לשמור על מקור תעסוקתם של עובדיה ולא פחות חשוב - למלא את ייעודה של רשת קמעונאית ולספק שירותים רלוונטיים ונחוצים לציבור. אבל בשביל זה צריך לבצע התאמות לכללי המשחק החדשים, ובהחלט ייתכן כי מדובר במעט מדי ומאוחר מדי.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו