הסונים, השיעים ושנאת ישראל | ישראל היום

הסונים, השיעים ושנאת ישראל

מראשית האיסלאם ניטשת מלחמת חורמה בין הסונים, המהווים היום כ־%85 מהמוסלמים בעולם, ובין השיעים, שהם 10%-15% ממאמיני האיסלאם ותמיד היו מיעוט נרדף. מלחמה זו, שעיקרה מחלוקת בשאלה מי ראוי להנהיג את האיסלאם ולהביאו לשליטה פוליטית על העולם כולו, מתחוללת בכל רחבי העולם המוסלמי וכעת מתפרצת בעוצמה בתימן, שבה המורדים החות'ים השיעים, הנתמכים על ידי איראן והמייצגים כ־40% מהאוכלוסייה, מובילים הפיכה אלימה ומנסים להשתלט על כל המדינה, שבה רוב זעום לסונים. 

ערב הסעודית מרגישה היטב את הסכנה לעצם קיומה, ומול אוזלת היד של המערב, ובראשו ארה"ב שהסיגה את כוחותיה מתימן ואינה מוקיעה את מעורבות איראן, היא לקחה את גורלה בידיה והחלה בתקיפות אוויריות על מטרות חות'יות בתימן השכנה. היוזמה הסעודית עשתה את שלה, וארה"ב החלה לספק סיוע מודיעיני ולוגיסטי לסעודים במלחמתם נגד החות'ים. כפי שציין הסנאטור מקיין, ארה"ב מובילה מדיניות גרועה, שבה היא בו בזמן תומכת בסעודיה נגד איראן בתימן ותומכת באיראן במלחמתה נגד המדינה האיסלאמית (דאעש). ואכן, בעיראק, המיליציות השיעיות, שהן עמוד השדרה של כוחות השלטון ונתמכות על ידי איראן השיעית, מנהלות מלחמת חורמה נגד המדינה האיסלאמית הסונית.

המלחמה בין השיעה לסונה מתחוללת גם בסוריה, שבה חיזבאללה וכוחות איראניים מסייעים לשלטון העלאווי (זרם שפרש מהשיעה ונחשב בעיני הסונים לעובד אלילים ולבוגד), המייצג בקושי 15% מהאוכלוסייה, במלחמתו נגד הרוב הסוני, המפולג בין המדינה האיסלאמית, א־נוסרה ומתנגדי השלטון מכל הקשת הדתית. היא מתחוללת גם בלבנון, שבה כרבע מהאוכלוסייה היא שיעית ומיוצגת על ידי חיזבאללה, המשתלט בצורה כוחנית על המדינה כולה, למורת רוחם של הסונים (רבע מהאוכלוסייה) והנוצרים מזרמים שונים (כ־40% מהאוכלוסייה). היא רוחשת גם בפקיסטן, שבה פיגועי התאבדות גורמים לעשרות הרוגים במסגדים שיעיים וסוניים כאחד. והיא רוחשת בבחריין, שהיא בעלת רוב שיעי אך נשלטת על ידי סונים.

שנאה בין־מוסלמית זו, בת מאות שנים, לא צפויה לדעוך בעתיד הקרוב, אך בה בעת אין היא מונעת שיתוף פעולה נגד אויבים משותפים, ובפרט ישראל. כך למשל, איראן מסייעת לג'יהאד האיסלאמי הסוני ולחמאס, ארגון סוני השייך לאחים המוסלמים. אנחנו מכירים היטב את השנאה התהומית של הזרמים הסוניים האורתודוקסיים לישראל וליהודים: אמנת חמאס קוראת לחיסול כל היהודים; סעודיה בולטת בחינוך שלה לשנאת היהודים - האויב הגדול ביותר של האיסלאם אחרי השטן והעם שנטען כי רצח את מוחמד, מייסד דת האיסלאם. 

אנחנו מכירים גם את שנאת איראן השיעית לישראל, המתוארת על ידי מנהיגיה כסרטן שיש להסיר. אנחנו מכירים את שנאת חיזבאללה לישראל, שמנהיגיו שואפים לפלוש אליה ולחסל את כל תושביה היהודים: נסראללה אמר ש"הסיסמה שלנו היא חיסול ישראל". חיזבאללה פירושו "המפלגה של אללה" - קטע של פסוק בקוראן המופיע ארבעה פסוקים לפני השוואתם של היהודים לקופים ולחזירים. וגם במדינות שבהן כמעט אין יהודים בולטת השנאה לישראל. סיסמת החות'ים היא "אללה אכבר, מוות לאמריקה, מוות לישראל, קללת (אללה) על היהודים, הניצחון לאיסלאם", ופחות מוכרת המסורת השיעית, המנבאת שהמהדי, האימאם ה־12, הצפוי לשוב באחרית הימים כדי להשליט את האיסלאם השיעי על העולם כולו, אמור לחסל את כל היהודים.

מול שנאת יהודים תהומית זו לא תספיק העובדה שסונים ושיעים הורגים אלו את אלו ברחבי העולם המוסלמי. על מדינת ישראל להיות חזקה במיוחד, לעקוב בדריכות אחרי ההתפתחויות ותכנוני פיגועים נגד יהודים בכל העולם (זכורים הפיגועים הרצחניים של חיזבאללה בארגנטינה) ולפעול להוקעת שנאת היהודים במדינות האיסלאם ולמניעת התחמשות גרעינית של כל המדינות המוסלמיות, ובראשן, כמובן, איראן. 

הכותב הוא חוקר איסלאם ומחבר הספר "הגִ'האד, בין הלכה למעשה"טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו