פסלוני טראמפ המוצגים בעצרת שלו בווילמינגטון, צפון קרוליינה. מוביל בענק. צילום: אי.פי.אי

נדנדת הסקרים: טראמפ שוב מגדיל את הפער במדינות המפתח

סקר בלומברג: המועמד הרפובליקני מוביל בשש מתוך שבע המדינות, שבהן יוכרעו כנראה הבחירות • הפער - בין 1% (ויסקונסין) לבין 10% (צפון קרוליינה) • ביידן מוביל רק במישיגן, ב-2% • החדשות הטובות עבור הנשיא המכהן: נושא הפסקות הראיון צובר משמעות בשבע המדינות

לאחר צמצום הפערים בינו לבין הנשיא ג'ו ביידן בחודש מארס, המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ שוב מגדיל את הפער במדינות המפתח.

 

 

מסקר "בלומברג" וחברת Morning Consult עולה כי הנשיא והמועמד הדמוקרטי מוביל רק באחת מתוך שבע המדינות שלמעשה יכריעו את הבחירות. שעה שבמישיגן נהנה ביידן מיתרון של שני אחוזים, הוא מפגר אחרי המועמד הרפובליקני בפער שנע בין 1% (פנסילבניה) לבין 10% (צפון קרוליינה). כך, בנבדה עומד הפער לטובת טראמפ על 8%, באריזונה על 7%, בג'ורג'יה על 6%, ובוויסונסין על 4%.

קניות בסניף וולמארט במסצ'וסטס. "האינפלציה מכרסמת", צילום: אי.פי.אי

בכלל המדינות, גדל הפער לטובת טראמפ ל-6% ועומד כעת על 49% תמיכה.

ביידן התחזק בסקרים במהלך מארס לאחר הנאום העוצמתי על מצב האומה, אולם נראה שאפקט הנאום נעלם. סקר "בלומברג" הצביע על פסימיות גדולה של האמריקנים ביחס למצב הכלכלה בחודשים הקרובים: רק 20% מהמצביעים במדינות המפתח סבורים שהאינפלציה תקטן.

ביידן נושא נאום בטמפה, פלורידה. הזכות להפסקת היריון היא הקלף החזק שלו, צילום: אי.פי.אי

החדשות הטובות מבחינת ביידן הן התחזקות משמעותית של סוגיית ההפלות: לראשונה מאז החלה "בלומברג" לסקור, יותר ממחצית המצביעים במדינות המפתח אומרים כי הנושא יהיה חשוב מאוד בבחירתם. בקרב הדמוקרטים, כ-70% אמרו כי סוגיית ההפלות תהיה חשובה מאוד עבור בחירתם, בקרב העצמאיים עמד השיעור על כ-50%. מנגד, בקרב הרפובליקנים לא חל שינוי והשיעור יציב סביב 35%.

הסקר נערך בין 8 ל-15 באפריל. ביום שני לעריכת הסקר, בית המשפט העליון של אריזונה "החזיר לחיים" איסור דרקוני להפסיק הריונות משנת 1864, אם כי הקפיא את ביצוע ההחלטה. התוצאה: שלוש מתוך כל עשר מצביעות דמוקרטיות במדינה רואות כעת בסוגייה את הנושא החשוב ביותר בהחלטתן להצביע - כלומר יותר מהכלכלה, שתופסת לרוב את המקום הראשון. שיעור המצביעים העצמאיים הסומכים על ביידן בסוגייה גדול ב-12% מאשר על טראמפ. בקרב נשות הפרוורים באריזונה, היתרון של ביידן עומד 25%. לפי ניתוח של ה"וול סטריט ג'ורנל", הנושא יכול להכריע את הבחירות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו