ביידן הגיע לאירוע התרמה לקמפיין - ושמע פעילים פרו-פלשתינים: "מבין את הכעס"

נשיא ארה"ב נאם באירוע כשלצדו הנשיאים לשעבר אובאמה וקלינטון: "להפסיק את המוות של חפים מפשע משני הצדדים" • על הסכמי נורמליזציה: "גם הסעודים והקטארים מוכנים להכיר בישראל, אך צריכה להיות תוכנית ליום שאחרי בעזה"

מפגינים פרו-פלשתינים מחוץ ל-Radio City, בניו יורק, בזמן אירוע התרמה של הנשיא ג'ו ביידן. צילום: רויטרס

על רקע אירוע גיוס תרומות של הנשיא ג'ו ביידן, כחלק ממערכת הבחירות, שבו השתתפו חלק גם הנשיאים לשעבר ברק אובאמה וביל קלינטון - מאות מפגינים פרו-פלשתינים הפגינו סמוך לאולם "רדיו סיטי מיוזיק הול" שבו התקיים האירוע בהנחיית סטיבן קולברט ("CBS "Late Show).

ביידן על המצב בעזה במהלך נאום "מצב האומה": "הופך קרביים" // צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס באירוע למלחמה בעזה: "יש יותר מדי קורבנות חפים מפשע. גם ישראלים וגם פלשתינים. "אפשר להבין שלישראל יש כעס עמוק, אך עלינו להפסיק את המאמץ המלחמתי שגורם למוות משמעותי של אזרחים חפים מפשע".

על הסכמי נורמליזציה בין ישראל למדינות ערב אמר: "עבדתי עם הסעודים ועם כל שאר המדינות הערביות, כולל מצרים, ירדן וקטאר. הן מוכנות להכיר באופן מלא בישראל, אבל צריכה להיות תוכנית ליום שאחרי בעזה, וצריכה להיות התקדמות לפתרון שתי המדינות".

על פי ה"ניו יורק פוסט", ההפגנות של תומכי הפלשתינים הן כחלק ממחאת "לשטוף את מנהטן למען עזה". המפגינים הזועמים הקיפו את השדרה השישית וצעקו "לשחרר את פלשתין!". מפגינים רבים הניפו דגלי פלשתין בעוד אחרים החזיקו שלטים המגנים את הנשיא ואת חברי המפלגה הדמוקרטית ומכנים אותם "פושעי מלחמה". בשלטים נוספים נכתב: "להפסיק את כל הסיוע האמריקני לישראל".

הנשיא ביידן והנשיא לשעבר אובאמה מגיעים לניו יורק, היום, צילום: אי.פי
שוטרים צופים בהפגנה הפרו פלשתינית במנהטן, צילום: אי.אף.פי
מפגינים פרו-פלשתינים מחוץ ל-Radio City, בניו יורק, בזמן אירוע התרמה של הנשיא ג'ו ביידן, צילום: אי.אף.פי

אירוע גיוס התרומות מתקיים בשעה זו (חמישי בערב - שעון ארה"ב) ובמשטרה התכוננו מראש להפגנה ההמונית. השוטרים עמדו מבעוד מועד מאחורי המחסומים שהוצבו ברחובות שמסביב לתיאטרון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר