"בדיקות שגרתיות": מלך סעודיה פונה לבית החולים

סלמאן, בן ה-88, יעבור סדרת בדיקות בבית החולים על שם המלך פייסל בג'דה שתיקח כמה שעות • זוהי אינה הפעם הראשונה שבה דווח על בריאותו הרופפת של המלך הסעודי

סלמאן, מלך סעודיה. צילום: אי.אף.פי

מלך סעודיה סלמאן בן ה-88 פונה היום (רביעי) לבית החולים על שם המלך פייסל בעיר ג'דה כדי לעבור בדיקות שגרתיות, כך פורסם בתקשורת הרשמית בממלכה.

מלך סעודיה מקבל חיסון נגד קורונה (ארכיון) // צילום: סוכנות הידיעות הסעודית

על פי ההודעה הרשמית, הבדיקות צפויות לערוך כמה שעות. בהודעת הלשכה המלכותית נכתב כך: "שומר המקומות הקדושים, המלך סלמאן בן עבד אל-עזיז אל-סעוד, נכנס היום לבית החולים על שם המלך פייסל בעיר ג'דה כדי לעבור בדיקות שגרתיות של כמה שעות".

בעבר כבר דווח על בריאותו הרופפת של המלך הסעודי, אחד מבניו של מייסד הממלכה, שמינה את בנו מוחמד בן סלמאן ליורש העצר. כך, למשל, ביולי 2020 הוא אושפז בעקבות דלקת בכיס המרה.

מלך סעודיה סלמאן. מואשפז לא בפעם הראשונה, צילום: אי.פי

המלך סלמאן נחשב לאחד הגורמים השמרנים בממלכה, שעדיין קושרים בין נורמליזציה עם ישראל לבין פתרון הסוגייה הפלשתינית. בשנים האחרונות מרבית תחומי האחריות שלו עברו לבנו, יורש העצר בן סלמאן, המשמש גם בתור ראש הממשלה. בנים אחרים של המלך מכהנים בתפקידי שר ההגנה ושר הנפט. יורש העצר נחשב דווקא לגורם המרכזי שכן מעוניין בנורמליזציה ללא קשר לסוגיה הפלשתינית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר