לקראת כניסת צה"ל לרפיח: עיר אוהלים מוקמת בחאן יונס

צילומי לויין מהיומיים האחרונים הראו בנייה של כמה מתחמי אוהלים באזור בו צה"ל פעל בעבר • ב"וול סטריט ג'ורנל" העריכו כי פינוי האוכלוסיה מרפיח ייקח שבועיים או שלושה

עיר האוהלים שמוקמת בחאן יונס. צילום: איי.פי

ההיערכות לפעולה ברפיח צוברת תאוצה, כך מדווח היום (שלישי) הוול סטריט ג׳ורנל.במקביל לדיווח, צילומי לוויין של עיר אוהלים נרחבת שנבנית באזור חאן יונס הופצו על ידי סוכנות הידיעות האמריקנית איי.פי. 

לטענת סוכנות הידיעות, עיר האוהלים, שהולכת וגדלה בצילומי הלוויין, נועדה לקלוט עקורים שיגיעו מרפיח בעקבות פעילות צה"ל. בנוסף, ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח מפי מקורות מצריים כי מבצע פינוי האוכלוסייה האזרחית מהאזור צפוי להיערך בין שבועיים לשלושה ויתבצע בתיאום עם ארה״ב, מצרים, האמירויות ומדינות נוספות.

לפי הדיווח, הכוחות יתמקדו באזורים בהם צה״ל מאמין כי יימצאו מנהיגי חמאס ולוחמי הארגון. המקורות המצריים הוסיפו כי הפעילות צפויה להיערך במשך שישה שבועות לפחות.

בניית עיר האוהלים בחאן יונס, לקראת כניסת צה"ל לרפיח



גורמים בצה"ל הגיבו לפרסומים בסוכנות הידיעות איי.פי ואמרו לסוכנות כי צה"ל לא עומד מאחורי בניית עיר האוהלים. בשלב זה לא ברור מי לקח על עצמו את פרויקט הבנייה המאסיבי, שדרוש על מנת לאפשר לצה"ל לפעול בחופשיות בשטחה של רפיח, אך בכמה כלי תקשורת ברחבי העולם נטען כי מצרים היא שעומדת מאחורי הבנייה. 

בנוסף, לא ברור אם האוהלים נבנים באזור בו לצה"ל יש שליטה מסוימת או יכולת לנטר את העקורים שיגיעו למחנות האוהלים, במטרה לבדוק כי אנשי חמאס וראשי הארגון לא נמלטים יחד עם העקורים מהמובלעת בה מחזיק ארגון הטרור הברפיח. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר