אנטישמיות בצרפת: תושב פריז איים להרוג יהודיה כדי "לנקום על פלשתין"

תושב פרבר צפוני של הבירה הצרפתית נעצר לאחר שהחזיק אישה בדירתו ואיים על חייה • התוקף שלח הודעה לאימה של הקורבן: "את לעולם לא תמצאי את בתך, אני אסרסר בה"

כוחות מיוחדים של משטרת פריז. צילום: רויטרס

מקרה אנטישמי מחריד בצרפת: גבר חטף ואיים על חייה של אישה יהודייה בז'נווילייה, פרבר צפון מזרחי של הבירה פריז, ונעצר על ידי כוחות מיוחדים של המשטרה המקומית, שהתייחסו לאירוע כאל משבר בני ערובה. 

על פי דיווח בעיתון "לה פריזיאן" האיש, בן 32, פיתה את האישה לדירתו שם מנע ממנה לצאת ולקח את מכשיר הטלפון שלה. התוקף התכתב עם אימה של החטופה וכתב לה: "לא תראי את בתך יותר לעולם. אני אסרסר בה".

לבן זוגה לשעבר של האישה כתב התוקף כי הוא מחזיק בה על מנת "לנקום את נקמתה של פלשתין". זהותו של האיש לא פורסמה, אך המשטרה מסרה לעיתון הצרפתי כי הרקע למעשיו של האיש הוא דתי, מכאן ייתכן כי מדובר בגבר מוסלמי.

בעיתון הצרפתי "לה פיגרו" נכתב כי האיש נחשד בתחילה גם בחטיפה ובאונס, שני סעיפים שלא מופיעים כעת באישומים נגדו שכוללים שימוש בסמים והשמעת איומים ברצח. לא ברור כמה זמן החזיק התוקף את האישה אך צוין כי ביום ראשון היא הצליחה ליצור קשר עם אימה, והיא יצרה קשר עם המשטרה שהגיעה למקום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר