"עיטור הגאווה הישראלית" יוענק ללהט"בים שהשפיעו לטובה על החברה מאז המלחמה

לרגל חודש הגאווה שיצוין השנה במתכונת מיוחדת ללא חגיגות: ספיר ברמן, נסלי ברדה, ערן סוויסה וזוכה פרס ישראל לשנה זו, ד״ר חן קוגל, יהיו חברי הוועדה שתבחר את אלה שפעלו בגבורה • "מאז המלחמה אנחנו עדות למאות סיפורי מרגשים של חברי וחברות הקהילה הגאה, שהתגייסו לחזית ולעורף", אומרת יו״ר האגודה למען הלהט״ב, הילה פאר

מצעד הגאווה, ת"א (ארכיון). צילום: יהושע יוסף

האגודה למען הלהט״ב פרסמה הערב (שלישי) את חברי וחברות וועדת "עיטור הגאווה הישראלית" שיוענק לראשונה לחברי וחברות הקהילה הגאה שהתנדבו, פעלו בגבורה והשפיעו לטובה על החברה הישראלית מאז המלחמה.

עברי לידר שר בהלוויתו של סרן שגיא גולן ז״ל

בראשות הוועדה, שכוללת חברי וחברות קהילה משפיעים מתחומים שונים, יעמוד ראש המכון לרפואה משפטית, ד״ר חן קוגל, שיקבל השנה את פרס ישראל. עוד ייקחו בה חלק, ספיר ברמן - שופטת הכדורגל הטראנסית הראשונה מחוץ לארון, עיתונאית קשת 12, נסלי ברדה, עיתונאי "ישראל היום" ערן סוויסה, סמנכ"לית "נטורל אינטליג'נס", נטע פלר, עיתונאי תאגיד השידור הציבורי איתי שיקמן וחברת הוועד המנהל באגודה למען הלהט״ב, מגי מור.

יו״ר האגודה למען הלהט״ב, הילה פאר, מסרה: "בשנה הקשה ביותר שחווינו - נאמר תודה לכל הגיבורים והגיבורות שהאירו ועודם מאירים את אור הגאווה הישראלית. מאז המלחמה אנחנו עדות למאות סיפורי גבורה של חברי וחברות הקהילה הגאה שהתגייסו לחזית ולעורף, לצוותי הרפואה, לחינוך, לחמ״לים, לפעילויות החברתיות וההתנדבותיות. אני מזמינה את הציבור לשתף אותנו בסיפורים, להמליץ על חברים וחברות או על עצמם ולהפיץ את הטוב הלאה".

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎האגודה למען הלהט"ב בישראל‎‏ (@‏‎the_aguda‎‏)‎‏

על פי מחקר שערכה ראש המכון הישראלי לחקר מגדר ולהט״ב, ד״ר סיגל גולדין, בקרב הקהילה הגאה, נמצא כי 34% מקרב הנשאלים שבני זוגם משרתים במילואים, משרתים גם הם. עוד נמצא כי 60% מהנשאלים מהקהילה הגאה התנדבו בפעולות של סיוע אזרחי מאז 7 לאוקטובר.

ניתן להגיש מועמדים ומועמדות לקבלת העיטור בצירוף סיפור ההתנדבות או התרומה המיוחדת דרך אתר האגודה.

גילוי נאות: ערן סויסה הוא כתב "ישראל היום"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר