מחקירת התאונה עולה: בן גביר לא היה חגור | תיעוד

השר לביטחון לאומי יושאר להשגחה בבית החולים הדסה במהלך סוף השבוע • מצבו קל • לפי עדויות, הרכב עבר באור אדום • פרקליט הנהג הנפגע: "לפי הסרטון שפורסם רואים בבירור שהלקוח שלי לא אשם"

בן גביר, דקות לפני התאונה. צילום: דוברות השר

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ככל הנראה לא היה חגור במהלך התאונה ברמלה שבה הוא נפצע קל - כך עולה מחקירה ראשונית הערב (שישי).

במסגרת חקירת התאונה, יתברר בין היתר אם רכבו של השר עבר באדום - כפי שעולה מעדויות - בעת שהיה בנסיעה מבצעית. גורמים במשטרה אמרו זמן קצר לאחר התאונה שאם רכב השר עבר באור אדום כשעזב את הפיגוע ולא היה בדרכו לאירוע מבצעי אחר, הרי שמדובר בעבודת תנועה חמורה.

תיעוד: רגעי התאונה

השר, שסובל משברים בצלעות, יישאר להשגחה בבית החולים הדסה בירושלים לאורך סוף השבוע. בתאונה נפצעו קל-בינוני גם בתו, מאבטחו ונהגו של השר, לצד הנהג ברכב הנוסף שהיה מעורב בה.

פרקליט הנהג שמכוניתו של בן גביר התנגשה בו, עו״ד רפאת אסדי, אמר ל"ישראל היום": "הלקוח שלי ללא עבר תעבורתי, צעיר כבן 23 שהיה בדרכו לביתו. הוא חצה את הצומת באור ירוק מוחלט כשהשיירה של בן גביר חצתה באופן רשלני באדום. אנחנו ממתינים למשטרה״, הוסיף עורך הדין, ״לפי הסרטון שפורסם רואים בבירור שהלקוח שלי לא אשם בתאונה״.

זירת התאונה של בן גביר, צילום: יוסי זליגר

השר הגיע לרמלה לאחר הפיגוע שבו בת 19 נפצעה קשה. המחבל, ערבי-ישראלי, נוטרל. בן גביר אמר בזירה, דקות לפני התאונה: "שוחחתי גם הגיבור שירה במחבל. הוא קיבל את הנשק לפני ארבעה חודשים. שמעתי ממנו שכשרץ נזכר במדיניות שלי ואמר שהוא חייב לנטרל את האירוע. נמנע כאן בנס גדול אירוע הרבה יותר גדול עם נפגעים וחלילה גם הרוגים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר