אחרי פרסום אות החיים מהחטוף הירש: הפגנות ליד מעון רה"מ בירושלים

המפגינים הבעירו מדורות וקראו לפעולה מיידית ומשמעותית מצד הממשלה לשחרור החטופים • ארבעה מוחים נעצרו על ידי שוטרים במקום • פרשים הוזעקו לזירה, מכת"זית עם מי בואש הופעלה • תיעוד: עימות בין קרובת חטוף למשטרה

200 מטרים מבית רה"מ: פעילים לשחרור החטופים הדליקו מדורה ברחוב עזה // מטה משפחות החטופים

"הזמן שלהם נגמר": מאות מפגינים, וביניהם בני משפחות חטופים, מחו מול מעון ראש הממשלה בירושלים הערב (רביעי) בדרישה לנקיטת צעדים משמעותיים יותר בסוגיית שחרור החטופים. בעקבות סירוב המוחים להישמע להנחיות המשטרה, הופעלה נגדם מכת"זית עם מי בואש. פרשים תגברו את הזירה וכך גם כוחות מג"ב.

עימותים בין קרובת משפחתו של עופר קלדרון לשוטרים בהפגנה בירושלים // ללא

המשטרה עצרה ארבעה מוחים בהפגנה ברחוב עזה. במקביל, סמוך לבית הכנסת הגדול בבירה התפתחו עימותים בין השוטרים לקרובת משפחתו של החטוף עופר קלדרון, נעם דן. פרשים הוזעקו למקום, כוחות מג"ב תגברו את השוטרים גם כן. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ששהה בסמוך, התקבל בקריאות "בושה" - ולאחר זמן קצר הוא חולץ מהמקום.

תיעוד מההפגנה בירושלים // צילום: יוני ריקנר

מהמשטרה נמסר לנוכח ההפגנה בבירה: "חלק מהמפגינים החלו להפר את הסדר תוך שהבעירו אש, שיגרו זיקוקים והפכו פחי אשפה וגדרות על נתיבי הנסיעה ברחוב. המשטרה תאפשר את חופש המחאה כחוק, אולם תפעל בכלים ובסמכויות שברשותה נגד מפרי סדר ומתפרעים אלימים באשר הם, ובכל אלו הפוגעים או המנסים לפגוע בשלום הציבור ובטחונו".

הוריו של הרש מגיבים לסרטון: "מודאגים ממצבו הבריאותי, מתחננים שהמו"מ יחודש"

ההפגנה בירושלים החלה לאחר שחמאס פרסם היום (רביעי) סרטון בו מתועד החטוף הירש גולדברג-פולין בשבי. בסרטון, שמועד צילומו לא ידוע אך כן נאמר בו כי עברו בקירוב 200 ימים למלחמה, נראה החטוף גולדברג-פולין כשידו קטועה. כזכור, הוא נחטף ממסיבת הנובה ב-7 באוקטובר והועלה לטנדר חמאס עם פציעה קשה בידו.

משפחת החטוף הגיבה לסרטון ואמרה בין היתר: "אנו מודאגים ממצבו הבריאותי, מתחננים שהמו"מ יתחדש". עוד אמרו ההורים, רייצ'ל וג'ון, "הירש, שמענו את קולך היום לראשונה זה 201 ימים. אם אתה יכול לשמוע אותנו, אנחנו אומרים לך - אנחנו אוהבים אותך, תשרוד. תהיה חזק".

עימותים בין שוטרים לקרובת משפחתו של עופר קלדרון, צילום: אורן בן חקון

תיעוד מההפגנה בתל אביב

במקביל להפגנות בירושלים, משפחות חטופים ומוחים הפגינו בדרך בגין בתל אביב. המוחים הבעירו מדורות במקום, השתטחו על הכבישים בדרך בגין ומול שער בסיס הקריה ודרשו להשיב את החטופים.

השתתף בהכנת הידיעה: אבי כהן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר