ביהמ"ש הורה על ביטול הכרעת הדין של הנהגת שהודתה בהפקרתו של הילד רפאל אדנה

הפרקליטות ביקשה לבטל את הרשעתה של קרול פסלר ולקיים הליך הוכחות בתיק • "התנהלות הנאשמת וסנגורה מלמדת על ניסיון לניצול הפרוצדורה הפלילית על מנת לחמוק ממשפט צדק", אמר השופט • עו"ד משפחת אדנה: "נוכיח שהתיק הזה הוא תיק הריגה שמוסמס בכוונת מכוון"

קריאות נגד הנאשמת בהפקרת רפאל אדנה ז"ל בעת הקראת כתב האישום נגדה // ירון דורון

דרמה בפרשת הדריסה של הילד רפאל אדנה ז"ל: בית משפט לתעבורה בפתח תקווה הורה על ביטול הכרעת הדין של הנהגת קרול פסלר, שהודתה והורשעה בהפקרתו.

כזכור, פסלר, בת 80, הודתה בעבירה, "אבל לא ביסוד הנפשי לביצועה". כלומר, היא לא הרגישה שפגעה באדנה ברכבה. בעקבות כך, ביקשה הפרקליטות לבטל את ההרשעה ולקיים הליך הוכחות במשפט.

רפאל אדנה בן ה-4 שנהרג בתאונה בנתניה, צילום: באדיבות המשפחה

השופט טל פרי אף קיים דיון מיוחד בשאלה אם לבטל את הכרעת את הדין והציע לפסלר לחזור בה, אך היא נשארה בעמדתה. כעת, החליט השופט לבטל את הכרעת הדין וקבע בהחלטתו: "עסקינן בעבירה חמורה אשר בצידה עד שבע שנות מאסר ומן הצדק כי הנאשמת לא תורשע בדין שעה שהיא אינה מודה, הלכה למעשה, ביסוד הנפשי המיוחס לה".

השופט פרי גם העביר ביקורת בהחלטתו על התנהלותה של פסלר: "במקרה שלפני, התנהלות הנאשמת וסנגורה מלמדים על ניסיון לניצול הפרוצדורה הפלילית על מנת לחמוק ממשפט צדק. כפי שצוין לעיל, הסנגור טען, ושב וטען, כי אין לו כל טענה מקדמית ביחס לפגם או פסול בכתב האישום. עוד טוען הסנגור כי הנאשמת הודתה בכל עובדות כתב האישום ואולם, באותה נשימה, כופר הסנגור בביצוע העבירה המיוחסת לנאשמת בכתב האישום וטוען כי יש להרשיעה בעבירה אחרת, קלה עשרות מונים".

הוריו של רפאל אדנה בהפגנה בתל אביב (ארכיון), צילום: מטה המאבק צדק לרפאל

"המערכת תעשה הכל כדי שמשפחת פסלר לא תורשע בהריגה"

רותם טוני, יועצת התקשורת של משפחת אדנה, מסרה: "המשפחה לא מתנחמת מהצעד התקדימי של ביטול הודאתה. נהפוך הוא, המשפחה קיבלה גושפנקא סופית לקומבינות שמתנהלות על גבה ועל זיכרו של רפאל. לראשונה מזה כשנה, אפשר לקחת אוויר עם קבלת האישור שאיננו משוגעים, אלא שהמערכת רקובה ומושחתת. האוויר שאהחנו לוקחים אגב ישמש אותנו לחידוש המחאה. זה מה שרציתם נכון? אז הנה.. תקבלו".

בני משפחתו של רפאל אדנה ז"ל נפגשו עם נציגי הפרקליטות וצפו בתיעוד התאונה // משה בן שמחון

עו״ד רוני אלוני סדובניק המייצגת את משפחת אדנה: ״מערכת המשפט עושה הכל כדי להוציא את ד״ר היידי פסלר ואת אמא שלה מחובתן לתת את הדין על חלקן בגרימת מותו של רפאל. ביטול הרשעה בידי אותו שופט שהרשיע מלמד שהמערכת תעשה הכל כדי שאף אחת ממשפחת פסלר לא תורשע בהריגה, בשיבוש חקירה והסתרת ראיות. משפחת אדנה-צגאי לא תוותר על הצדק שמגיע לרפאל ונוכיח שהתיק הזה הוא תיק הריגה שמוסמס בכוונת מכוון. כשהראיות יחשפו בסופו של יום לעיני הציבור, הרבה גבות יורמו בתדהמה לנוכח טיוח הפרשה. ד״ר היידי ידעה שאמה לא מכירה את חוקי התנועה, ידעה שהיא מבולבלת ועיוורת וחייבת ניתוח בעין שמאל ובכל זאת נתנה לה רכב לנהוג - נתנה אקדח טעון בידי קשישה דמנטית וסייעה לה לאחר התאונה להעלים ראיות ולטשטש את האירוע".

המחאה למען הילד רפאל אדנה ז"ל, צילום: קוקו

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ משה סולומון, אמר בתגובה להתפתחויות בפרשה: "במהלך התקופה האחרונה אני מלווה את ההורים של רפאל אדנה ז"ל שטוענים שוב ושוב בתוקף כי הם נלחמים מול כוחות גדולים שעושים הכל בשביל להסתיר את מה שקרה שם באותו היום... היום קיבלנו תשובה כי ההודאה בפגיעה, אך לא בהפקרה לאחר הפגיעה, הייתה ניסיון לחמוק ממשפט צדק".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר