בכיר בחמאס: הצענו לשחרר 40 חטופים בשלב הראשון של העסקה, סינוואר ביקר באזורי הקרבות

"מספר החטופים החיים גדול מהמספרים שהופצו בתקשורת הישראלית", אמר המקור • לדבריו סינוואר אינו מבודד ונפגש עם מחבלים מעל האדמה ולא במנהרות

סינוואר (ארכיון). צילום: אי.אף.פי

מקור בכיר בחמאס מכחיש בשיחה הבוקר (רביעי) עם העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" את הטענה כי ארגון הטרור הציע לשחרר 20 חטופים בלבד במקום 40 בשלב א' לעסקה. "הטענה הזאת יצאה בדיווחים של התקשורת הישראלית ולפיה אין יותר מ-20 חטופים חיים. זה סותר את המציאות", טען המקור בארגון.

הנהגת חמאס, כולל סלאח אל-עארורי, צופים בזוועות 7 באוקטובר, צילום: רשתות ערביות

עוד הוסיף: "אי אפשר כמובן לקבוע במדויק את מספר החטופים החיים, אבל בוודאות המספר גדול יותר מהמספרים שהופצו בתקשורת הישראלית".המקור טען גם כי "הדרך היחידה לשחרור החטופים היא במשא ומתן רציני שיבואו אחריו מחויבות מלאה להפסקת אש ולשיקום (הרצועה)".

הבכיר בארגון הטרור ציין גם כי רק אצל חמאס יש לפחות 30 חטופים שהם אנשי ביטחון, אך לא אמר אם הם חיים או מתים.

על פי דבריו, מנהיג ארגון הטרור בעזה, יחיא סינוואר, איננו מבודד מהמציאות. לדבריו, "הדיבור שסינוואר מבודד במנהרות היא טענה של נתניהו. סינואר מבצע את עבודתו כמפקד חמאס בשדה קרב". עוד טען כי סינוואר לכאורה פקד לאחרונה אזורי קרבות ונפגש עם מחבלים מעל האדמה ולא במנהרות.

נשים וילדים חוזרים לצפון הרצועה, צילום: רשתות ערביות

בתוך כך, סגנו של סינוואר, בכיר חמאס ח'ליל אל-חיה, אמר הלילה לערוץ "א-שרק": "מתחילת המו"מ יש לחץ על קטאר במטרה ללחוץ על חמאס. לא נדרשנו לעזוב את קטאר. אני סבור שזה האינטרס של כולם שחמאס תישאר במקומות שבה היא נמצאת".

אל-חיה טען גם כי "האמריקנים עבדו על שינוי קל (בהצעה שלהם) לגבי חזרת העקורים (לצפון הרצועה). במקום שישראל אמרה שתזוז מעט מרחוב א-ראשיד, אז האמריקנים אמרו שיזוזו 500 מטר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר