ביידן: "אנשים שוכחים שחמאס תקף - אני לא שכחתי"

במהלך נאומו לרגל יום השואה התייחס נשיא ארה"ב למצב בישראל ולאירועים האניטשימים ברחבי העולם - בדגש על הקמפוסים בארה"ב • "עלינו למהשיך לספר את הסיפור - ללמד את האמת"

ביידן מגיב לאינטישמיות: "ההפגנות בקמפוסים נגד החוק, פועלים לשחרר את החטופים". צילום: רויטרס

במהלך נאומו בטקס ימי הזיכרון השנתי של מוזיאון השואה האמריקני, בבניין הקפיטול בוושינגטון, הזהיר היום (ראשון) נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לגבי האנטישמיות בעולם. "אנחנו לא אחרי 75 שנים, אלא אחרי שבע וחצי חודשים ואנשים כבר שוכחים. זה היה חמאס ששחט ישראלים. זה היה חמאס שהתחיל את המלחמה הזאת. אני לא שכחתי זאת ולעולם לא אשכח".

בנאומו הדגיש ביידן את החשיבות לא לשכוח את אירועי השואה, והחשיבות לקיים את ההבטח "לעולם לא עוד". "היטלר ומפלגתו הנאצית עולים לשלטון על ידי הדלקה מחדש של אחת הצורות העתיקות ביותר בעולם של דעות קדומות ושנאה-אנטישמיות. שלטונו לא התחיל ברצח המוני. זה התחיל לאט על פני כלכלה, פוליטית, חברתית ותרבותית. תעמולה שדמונית יהודים". הוא הבטיח כי ימשיך לספר את הסיפור היהודי. "לעולם לא עבורי אומר - לעולם אל תשכח. הפירוש הוא שעלינו להמשיך ולספר את הסיפור, עלינו להמשיך ללמד את האמת".

נשיא ארה"ב, ביקר בנאומו את ההפגנות הפרו פלשתיניות בקמפוסים. "שבעה חודשים אחרי שבעה באוקטובר - יהודים נאלצים להחביא סממנים יהודים, תליון מגן דוד בקמפוסים ועוד. תלמידים יהודים חסמו, הטרידו, הותקפו תוך כדי הליכה לכיתה - השנאה הזו ממשיכה לשכב עמוק בלבם של יותר מדי אנשים בעולם ודורשת המשך ערנות וגילוי לב".

מפגינים אנטי ישראלים בקמפוסים בארה"ב, צילום: אי.פי.אי

בהתייחסו למלחמה אמר הנשיא כי הוא מחויב לביטחון ישראל. "המחוייבות שלי לשלום היהודים וביטחון ישראל. זכותה להתקיים כמדינה עצמאית, גם שאנחנו לא מסכימים". הוא הדגיש כי ארה"ב עושה את כל המאמצים לשחרור החטופים. "הממשל עובד מסביב לשעון לשחרור החטופים ולא נשקוט עד שלא נחזיר את כולם הביתה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר