ביידן: "אחתום עוד היום על החוק"; זה מה שכוללת חבילת הסיוע הגדולה בהיסטוריה

ברוב של 79 קולות, הסנאט האמריקני אישר את ״החקיקה המשלימה לביטחון לאומי״, הכוללת 14.3 מיליארד דולר סיוע לביטחון ישראל וסנקציות על איראן • ביידן: "ישראל עמדה זה עתה בפני התקפות חסרות תקדים מאיראן" • שר החוץ כ"ץ: "החבילה היא עדות ברורה לחוזקה של הברית שלנו ומשדרת מסר עוצמתי לכל אויבינו"

הסנאט מאשר את חבילת הסיוע הביטחוני לישראל, אוקראינה וטייוואן // רויטרס

לאחר המתנה ארוכה: הסנאט האמריקני אישר הבוקר (רביעי) ברוב של 79-18 את ״החקיקה המשלימה לביטחון לאומי״, הכוללת 14.3 מיליארד דולר סיוע לביטחון ישראל וסנקציות על איראן.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אמר מיד לאחר החלטת הסנאט: "הצורך דחוף, לאוקראינה מול ההפצצות הבלתי פוסקות מרוסיה, ולישראל שעמדה זה עתה בפני התקפות חסרות תקדים מאיראן".

סיוע לישראל. ביידן (ארכיון), צילום: אי.פי

מדובר בחבילת הסיוע הביטחונית הגדולה ביותר בתולדות מדינת ישראל, והיא תישלח כעת לשולחנו של הנשיא לחתימה. ביידן, שיזם את החקיקה הכרוכה בסיוע נרחב גם לאוקראינה וטאיוואן הודיע שיחתום על החוק ויישא נאום לאומה אודותיו.

הצעת החוק כוללת בין היתר: ארבעה מיליארד דולר עבור מערכות כיפת ברזל וקלע דוד, להגנת ישראל מפני רקטות, טילים ומזל"טים וכן 3.5 מיליארד דולר בסיוע ביטחוני חיוני, המאפשר לישראל לרכוש נשק ותחמושת בארה״ב.

יירוטי הכטב"מים מאיראן, צילום: ארה"ב סייעה לישראל ליירט כטב"מים בתקיפה האיראנית

1.2 מיליארד דולר עבור Iron Beam, מערכת האנרגיה המכוונת (לייזר) המתהווה של ישראל ליירוט רקטות, טילים ומזל"טים. משאבים אלו חיוניים לביטחונה של ישראל והם בנוסף לסיוע ביטחוני בסך 3.8 מיליארד דולר ושיתוף הפעולה בהגנה מפני טילים שישראל לחצה על הקונגרס להעביר במרץ.

שר החוץ ישראל כ"ץ, צילום: אי.פי.אי

שר החוץ ישראל כ"ץ בירך על אישור חבילת הסיוע ואמר: "אני מודה לסנאט האמריקני על העברת חבילת הסיוע לישראל הלילה ברוב דו-מפלגתי מוחץ. בעודנו מציינים 200 יום למתקפת הטרור הברברית של חמאס ב-7 באוקטובר, ישראל וארה"ב עומדות יחד במאבק בטרור, בהגנה על הדמוקרטיה והערכים המשותפים שלנו. חבילת הסיוע לישראל שעברה את שני הבתים היא עדות ברורה לחוזקה של הברית שלנו ומשדרת מסר עוצמתי לכל אויבינו. תודה למנהיג הרוב בסנאט, הסנאטור שומר, ולמנהיג המיעוט בסנאט, הסנאטור מקונל, על מחויבותם הבלתי מתפשרת לביטחון ישראל. השותפות האסטרטגית בין ישראל לארה"ב בלתי ניתנת לשבירה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר