מזכ"ל האו"ם התעלם מחמאס ברשימת האלימות המינית; כ"ץ תקף: "היה מסרב להכניס גם את הנאצים"

אנטוניו גורטש החליט להשמיט את ארגון הטרור במסמך שפורסם במועצת הביטחון • בישראל זעמו: "מהווה רוח גבית לטרור ולאלימות"

האישה שמאחורי דו"ח הזוועות בדיון במועצת הביטחון של האו"ם: "יש לנו בסיס להאמין שהמעשים מתבצעים גם עכשיו נגד החטופים" // אתר האומות המאוחדות

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש החליט להתעלם היום (שלישי) מפשעי המין של חמאס בדוח שהוצג במועצת הביטחון. שר החוץ ישראל כ"ץ תקף בתגובה: "מזכ"ל האו"ם התייצב היום רשמית לצד אנסי ומרצחי החמאס - אם פשעי המשטר הנאצי היו עולים לדיון במהלך כהונתו הוא היה מסרב להוקיע גם אותם".

 

לקריאת המסמך המלא של מזכ"ל האו"ם

אף על פי שלל עדויות וראיות שנאספו והוצגו בדוח נציגת מזכ"ל האו"ם לאלימות מינית בזמן סכסוך, פרמילה פאטן, החליט מזכ"ל האו"ם אנטוניו גורטש בדוח שפרסם להתעלם מכך שחמאס ביצע ומבצע פשעי מין מחרידים. ממשרד החוץ נמסר כי "ישראל מביעה שאט נפש עמוקה לנוכח פרסום דוח מזכ"ל האו"ם בנושא אלימות מינית בזמן סכסוך.

"דוח המזכ"ל הוא כישלון נוסף בסדרת המחדלים של מוסדות האו"ם השונים אשר לא הצליחו עד כה לגנות ולו פעם אחת את החמאס, ולהוסיף חטא על פשע, מסרבים להכריז באופן פומבי שחמאס אשר טבח, אנס, פגע פגיעות מיניות וחטף נשים, זקנים וטף ב-7 באוקטובר ולאחר מכן, הוא אכן ארגון טרור. הדו"ח הזה הוא תעודת עניות עצובה וטרגית לתפקודו של האו"ם והעומד בראשו מאז 7 באוקטובר, והוא מהווה רוח גבית לטרור ולאלימות.

שר החוץ כ"ץ ומזכ"ל האו"ם גורטש, צילום: אורן בן חקון, רויטס

שר החוץ ישראל כ"ץ: "מזכ"ל האו"ם גוטרש התייצב היום רשמית לצד אנסי ומרצחי החמאס, כאשר סירב להטיל את האחריות לפשעי המין החמורים המופיעים בדו"ח פאטן על החמאס ולהכריז עליו כארגון טרור. מזכ"ל האו"ם מתנהג כמו משתפי הפעולה עם המשטרים הרצחניים ביותר בהיסטוריה האנושית, ואני משוכנע שאם פשעי המשטר הנאצי היו עולים לדיון במהלך כהונתו, הוא היה מסרב להוקיע גם אותם אם האינטרס הפוליטי שלו היה מחייב זאת. גוטרש הפך את האו"ם למוסד אנטישמי ואנטי ישראלי קיצוני וכהונתו תיזכר כאפלה ביותר בהיסטוריה של הארגון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר