ור"ה: "נסייע למדענים וסטודנטים יהודים להיקלט באוניברסיטאות בישראל"

אירועי האנטשימיות והמחאות הפרו פלשתיניות הובילו את ראשי האוניברסיטאות בישראל לצאת בהצהרה כי הם מודאגים מהמצב • "רואים בחומרה את המצב בו סטודנטים ואנשי סגל חוששים להגיע לקמפוסים"

מפגינים באוניברסיטת וושניגטון. צילום: אי.אפ.פי

על רקע ההפגנות הפרו פלשתיניות הרבות והאנטישמיות בקמפוסים בארה"ב ובאירופה, הודיעו הבוקר (שישי), ראשי האוניברסיטאות כי הם מתחייבים לסייע למדענים וסטודנטים יהודים וישראליים. בנוסף אמרו כי הם מאפשרים למי שירצה להיקלט באוניברסיטאות בישראל. "רואים בחומרה רבה את המצב בו סטודנטים ואנשי סגל ישראלים ויהודים חוששים מלהגיע לקמפוסים או להזדהות כיהודים פן ייפגעו פיזית".

המשטרה עוצרת מפגינים פרו פלשתינים באוניברסיטת אוהיו // רשתות ערביות

במכתב הצהירו כי הם מודאגים מהאלימות הקשה בקמפוסים בעולם והחליטו להילחם בה. "חופש הביטוי וחופש ההפגנה הם נשמת אפה של הדמוקרטיה בכלל, ושל החיים האקדמיים בפרט, ואנו ממשיכים להכיר בחשיבותם גם ובעיקר בימים קשים אלו. עם זאת, חופש הביטוי וההפגנה אינו מתיר מהלכים אלימים או איום על קהילות ואינו כולל את חופש השיסוי ואת הקריאה להשמדת מדינת ישראל".

דגל חיזבאללה מונף באוניברסיטת פרינסטון, ניו ג'רזי, צילום: צ

לדבריהם, אין להם ספק כי ראש האוניברסיטאות בהן מתקיימות המחאות פועלים להילחם בהן אך למרות זאת הם חוששים מפגיעה באנשי אקדמיה יהודים וישראלים. "אנחנו נסייע למדענים וסטודנטים יהודים וישראלים המעוניינים בכך, להיקלט באוניברסיטאות בישראל, ולמצוא כאן בית אישי ואקדמי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר