פיקוד העורף הודיע בחצות על הסרת המגבלות - חלק מראשי הערים הודיעו שיחזירו את מסגרות החינוך רק מחר

שעות בודדות אחרי שהודיעו שההנחיות לא משתנות, בצה"ל החליטו לחזור בהם • המסגרות החינוכיות של חופשת הפסח רשאיות לפעול כרגיל • חשש בקרוב הורים: הודעה הגיעה מאוחר מדי - והגנים לא יפעלו • גם מגבלת ההתקהלות הוסרה

טיילת ת"א ביממה אחרי המתקפה האיראנית. צילום: GettyImages

כפי שפורסם ב"ישראל היום" - חוזרים לשגרה בסופו של דבר: צה"ל ביטל הלילה (בין ראשון ושני) את הנחיות פיקוד העורף שהוטלו בשל המתקפה האיראנית, בתום הערכת מצב נוספת ושעות בודדות אחרי שהודיעו כי ההנחיות לא משתנות.

משרד החינוך מודיע הבוקר (שני) כי הפעילויות החינוכיות בחופשת הפסח יוחזרו בכל רחבי הארץ. באזורי קו עימות ועוטף עזה יתאפשרו פעילויות חינוכיות בכפוף להגבלות.

אמש לפני הודעת דובר צה"ל בשעות הערב המוקדמות, פורסם ב"ישראל היום" כי ההנחיות יבוטלו. ולאחריה גם בצה"ל הודיעו רשמית על חזרה לשגרה. 

כך זה נראה מספינת הטילים: יירוט הכטב"מ בשמי אילת, 14 באפריל // צילום: דובר צה"ל

המשמעות, מסגרת החינוך יפעלו כרגיל היום (שני). עקב הנחיות פיקוד העורף בוטלו מסגרות "בית הספר של החגים", הפעילות של התלמידים המפונים וכן טיולים של עשרות אלפי חניכי תנועות הנוער. גם מעונות היום, קייטנות הצהרונים וכלל הפעילויות החברתיות במתנ"סים בוטלו. כמו כן, הוטלה מגבלת קהל של עד 1,000 איש.

על פי ההנחיות אין מגבלה להפעיל את מעונות היום, הגנים הפרטיים בתי הספר של פסח ומסגרות חינוך מיוחד כבר מבוקר ישני, אך בקרב הורים רבים יש חשש כי ההחלטה התקבלה מאוחר מידי. חלקם קיבלו את ההודעה אחרי חצות, אחרי שהרבה גננות, מורים, מנהלים וראשי מערכות חינוך כבר הלכו לישון ותהו האם המסגרות באמת ייפתחו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר