ביידן חתם על חבילת הסיוע: "הביטחון של ישראל - קריטי"

נשיא ארה"ב חתם על חבילת הסיוע שזכתה הלילה לאישור הסנאט • "ישראל תוכל לחדש את מלאי המיירטים שלה" • בנוגע לסיוע ההומניטרי לפלשתינים אמר כי על ירושלים "לוודא שיגיע אליהם ללא שיהוי"

"ביטחון ישראלי - קריטי". ביידן לאחר החתימה . צילום: אי.אף.פי

עכשיו זה סופי: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן חתם על חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן.

ביידן לאחר אישור חבילת הסיוע: העולם יהיה בטוח יותר | רויטרס

"זהו יום גדול עבור השלום בעולם", אמר הנשיא עם החתימה על החוק. "חבילת הסיוע תהפוך את אמריקה ואת העולם כולו לבטוחים יותר. כעת עלינו להתקדם במהירות למימוש החבילה".

שיגור מיירט של כיפת ברזל נגד רקטה מעזה, צילום: אי.פי

ביחס לחלק הישראלי בחבילה, שמכיל יותר מ-15 מיליארד דולר לצורכי הביטחון ועוד תשעה מיליארד סיוע הומניטרי, אמר ביידן: "ביטחון ישראל הוא קריטי. החבילה תאפשר לחדש את מלאי המיירטים הישראלי". הנשיא האמריקני הוסיף כי החבילה גם תגדיל משמעותית את הסיוע ההומניטרי לעזה. "על ישראל לוודא שהוא מגיע לפלשתינים ללא שיהוי", אמר.

רפיח (ארכיון), צילום: אי.פי

שר החוץ ישראל כ"ץ הודה לביידן על האישור:

מה יהיה בחבילת הסיוע לישראל? ארבעה מיליארד יוקצו לחידוש מלאי המיירטים של כיפת ברזל וקלע דוד; 1.2 מיליארד יופנו לרכישת מערכת הלייזר מגן אור; יותר משלושה מיליארד דולר ישמשו למימון של רכישת נשק במסגרת תוכנית הסיוע הצבאי של מחלקת המדינה; ושאר הסכום יוקצה לחידוש המלאי במחסנים האמריקניים ולפעילות הביטחונית האמריקנית במזרח התיכון. תשעה מיליארד נוספים יוקצו לסיוע הומניטרי בעזה ולמקומות נוספים בעולם הסובלים ממשברים הומניטריים.

הוביצר אוקראיני בפעולה בגזרת קופיאנסק, צילום: רויטרס

לצד ישראל, תספק ארה"ב סיוע בסך 60.8 מיליארד דולר לאוקראינה ו-8.1 מיליארד דולר לבעלות הברית במרחב ההודו-פסיפי (סיוע לטייוואן ותקציב לבניית צוללות).

לדברי ביידן, משלוחי הנשק לאוקראינה יתחילו בתוך כמה שעות. למדינה, הנאבקת בפלישה הרוסית, צפויים להגיע בין השאר פגזים שקריטיים להדיפת הלחץ הרוסי הגובר בחזית, ומיירטים למערכות הגנה אווירית שנדרשים להגנה הן על האזרחים והן על החיילים. "הסיוע מעניק סיוע חיוני לשותפות האמריקניות ויאפשר להן להגן על עצמן ועל ריבונותן", אמר ביידן. "הסיוע הוא אינטרס אמריקני. אנחנו עומדים נגד פוטין". 

הסנאט מאשר את חבילת הסיוע הביטחוני לישראל, אוקראינה וטייוואן | רויטרס

מוקדם יותר הבוקר, אישר הסנאט את החבילה ברוב של 79 תומכים מול 18 מתנגדים.  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר