"קפצה מעל החומה, נכנסה ושברה חלונות": צעירה פרצה וביצעה ונדליזם בכנסייה בחיפה

יבגנה צ'ופריק , שככל הנראה הייתה בהשפעת סמים או אלכוהול, פרצה למתחם הכנסייה המרונית בכיכר פריז בחיפה והשחיתה פסלים קדושים • כמו כן, החלה לקלל את הכומר שגר במבנה, שנפצע באורח קל • מעצרה הוארך עד יום ראשון עם בדיקה פסיכיאטרית בימים אלו של המעצר.

צעירה מבצעת ונדליזם בכנסיה בחיפה // קרדיט: יוסף יעקוב, הכנסייה המארונית

בית משפט השלום בחיפה האריך היום (שישי) את מעצרה של יבגנה צ'ופריק עד ליום ראשון. היא מואשמת במסע ונדליזם חריג שהתרחש לפנות בוקר (בין חמישי לשישי), כאשר פרצה למתחם הכנסייה המרונית בכיכר פריז בחיפה והשחיתה חלקים ופסלים קדושים בתוכה. 

יבגנה צ׳ופריק אשר ביצעה וונדלזים בכנסייה בחיפה, צילום: ללא קרדיט

לאחר שקפצה מעל הגדר ונכנסה לשטח, היא החלה לקלל את הכומר שגר במבנה יחד עם משפחתו. הצעירה הגיעה לדלת הכנסייה, וכשלא הצליחה לפתוח אותה, החלה להזיק למתחם, שברה חלונות, ירקה על הכומר והחלה לקלל אותו ואת משפחתו.

תיעוד הוונדליזם בכנסיה, צילום: יוסף יעקוב

"בסביבות השעה שלוש לפנות בוקר התפרצה למתחם הכנסייה צעירה עם שרשרת ברזל שכנראה הייתה שיכורה או מסוממת", סיפר ל"ישראל היום" הכומר יוסף יעקוב שמתגורר במתחם. "היא קפצה מעל החומה של מתחם הכנסייה ונכנסה פנימה והחלה לשבור חלונות של האולם. לאחר שלא הצליחה להיכנס פנימה או לפרוץ, החלה לנסות להפיל פסל קדוש בשטח המתחם. היא החלה להתקדם לכיוון הבית". עוד סיפר כי ניסה להדוף את המתפרעת שהחזיקה כאמור שרשרת ברזל וניסתה להתקדם לעברו, וכי נפצע בידו, אך לא נזקק להמשך טיפול רפואי. 

תיעוד הונדליזם במתחם, צילום: יוסף יעקוב

"בכל סופ״ש במתחם כיכר פריז מתאספים צעירים שחלק מהם מסוממים וחלק מהם שיכורים, והם מבצעים ונדליזם בכל השכונה. אין ביטחון אישי, אין ניידות משטרה ושיטור. תושבי השכונה סובלים כבר תקופה מהשיכורים, המסוממים וההומלסים אשר מסתובבים פה בסופ״ש וגם בצהרי היום. למזלי הצעירה לא הייתה חמושה בסכין או בנשק ויצאתי מזה בפציעה קלה, אם הייתה חמושה בסכין הייתי במצב אחר לגמרי, ראינו כבר השבוע הכומר מאר מארי באוסטרליה שנדקר על ידי אדם בתוך הכנסייה.

״אחרי חיוג למוקד המשטרה וגם חלק מהשכנים שהתעוררו מהצעקות הגיעה ניידת משטרה גבתה עדות ממני ולפי מה שסיפרו לי השוטרים שעצרו אותה״, אמר יעקוב לסיום. 

מהמשטרה נמסר בתגובה: "הצעירה נעצרה על ידי שוטרי משטרת תחנת חיפה, ומעצרה הוארך בבית משפט השלום בחיפה עד ליום ראשון עם בדיקה פסיכיאטרית בימי המעצר״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר