סקר חדש בדק: מהם מוצרי החשמל שהישראלים ירכשו בפסח הקרוב?

מקרר, תנור או טלוויזיה? - סקר שנערך לקראת החג בדק מהם השיקולים העיקריים בבחירת מוצר חשמלי וכמה מהישראלים מתכוונים להתחדש במוצר לכבוד פסח

רבע מהישראלים יקנו מוצרי חשמל לכבוד חג הפסח.. צילום: יח"צ beko

ישראלים רבים מתכוונים לנצל את ההנחות ומבצעי חג הפסח כדי להחליף ולהתחדש במוצרי חשמל לבית. לפי סקר חדש שנערך לקראת החג על ידי מכון המחקר רושינק עבור מותג מכשירי החשמל הבינלאומי Beko, מצא כי רבע מהישראלים מתכננים לרכוש מכשירי חשמל ויותר מרבע מהם מתכננים לשלם באמצעות תווי קניה.

25% מתכוונים לרכוש מקרר חדש, 20% ירכשו תנור אפייה, 19% יתחדשו בטלוויזיה, 18% ירכשו מכונת כביסה, 14% יקנו מייבש כביסה, 12% מדיח כלים, 12% ירעננו את המטבח בכיריים חדשות ו-35% מהמשיבים מתכננים לרכוש מוצר חשמלי קטן.

כ-27% ירכשו מוצרי חשמל באמצעות תווי קנייה

אחד הנתונים היותר מסקרנים שעולים מהסקר הוא כי כ-27% מהישראלים שמתכננים לרכוש מכשירי חשמל בפסח הקרוב, יעדיפו לשלם בעבורם באמצעות תווי קניה. 17% מהנשאלים ענו שירכשו מוצרי חשמל באמצעות שילוב של תווי קנייה וכרטיס אשראי ו-5% ישלבו תווי קנייה וכסף מזומן.

מעדיפים לא לשלם במזומן, צילום: רויטרס

נתוני הסקר מעלים כי 77% מהנשאלים העידו כי השיקול העיקרי בבחירת מוצר חשמלי הוא מחיר אטרקטיבי, 66% השיבו כי מותג אמין הוא השיקול העיקרי בבואם לבחור מוצר חשמלי, 53% ציינו כי שירות ואחריות משפיענים על החלטתם בבחירת המוצר החשמלי אותו ירכשו, 37% השיבו כי צריכת חשמל נמוכה היא שיקול עיקרי עבורם, עבור 26% מהישראלים השיקול העיקרי בבחירת מוצר חשמלי הן פונקציות וטכנולוגיה מתקדמת ו-23% מעידים כי עיצוב ונראות המוצר מהווים שיקול מרכזי.

לעיצוב תפקיד חשוב בבחירות המוצר, צילום: יח"צ beko

בעקבות עליית מחירי החשמל הישראלים הפעילו פחות מכשירי חשמל

18% מהנשאלים העידו כי עליית מחירי החשמל גרמה להם להפעיל פחות את מכשירי החשמל בבית. מחירי החשמל בישראל עלו לאחרונה ב- 2.6% וזו בהחלט סיבה מספיק טובה לרתום את כל בני הבית לחיסכון בהוצאות חשבון החשמל. עוד מעלה הסקר כי יותר תושבי פריפריה (21%) ובעלי הכנסה מתחת לממוצע (21%) העידו כי הם מפעילים פחות מוצרי חשמל בבית, בעקבות עליית מחירי החשמל.

באונליין או ברשתות הגדולות? 

קניות באונליין הן עניין סובייקטיבי. לחלקנו זה פתרון נוח וקל שלא מצריך מאיתנו לשוטט שעות בחנויות הפיזיות ורבים מאיתנו עדיין מעדיפים את הקנייה "הבטוחה", כזו שבה ניתן לראות את המוצר בעיניים. מסתבר, כי למרות שרכישה באונליין הפכה לפופולרית במיוחד בתחומים כמו אופנה, פארם וגאדג'טים, במוצרי החשמל הלבנים הצרכן עדיין מעדיף לרכוש בחנות פיזית. נתוני הסקר העלו כי כ-55% מהישראלים רוכשים מוצרי חשמל ברשתות החשמל הגדולות, 19% מהנשאלים העידו כי הם יעדיפו לרכוש באתרי אונליין, ו-14% השיבו כי הם רוכשים מוצרי חשמל בחנויות החשמל המקומיות.  

"כמדי שנה, גם השנה אנו מזהים עלייה ברכישת מוצרי חשמל לבנים בישראל לקראת חג הפסח. מנתוני הסקר עולה כי כרבע מהישראלים מתכוונים לרכוש מוצר חשמלי אחד לפחות לפני החג וכי מחיר מהווה שיקול עיקרי ברכישת מוצרי חשמל בישראל ב-2024", מסביר גיהן יאשין, מנכ"ל Beko ישראל.

הסקר נערך בסוף חודש פברואר בקרב 502 נשאלים המהווים מדגם אקראי, ארצי, מייצג של גילאי 18 עד 64, המחוברים לאינטרנט

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר