"בחרנו לקשור את גורלנו עם ישראל" : בני נוער מוסלמים ונוצרים לקחו חלק במצעד החיים

באירוע אליו הגיעו 8,000 איש מכל רחבי העולם, לקחו חלק גם עמותת "עתידנא" - תנועה לייצור מנהיגות ערבית-ישראלית בארץ • סלמאן, אחד ממובילי הקבוצה מספר: "חשוב גם לדור הבא שילמד את היסטוריית העם היהודי - כך נוכל לבנות עתיד משותף"

הצועדים מקבוצת המנהיגות הערבית. צילום: עמרי ליבנה

אירוע מצעד החיים 2024, הגיע לשיאו היום (שני) כאשר 8,000 איש מכל רחבי העולם, ובניהם 55 שורדי שואה, צעדו במצעד המרכזי שיצא מאושוויץ אל בירקנאו. 

אל המקום בו נרצחו מאות אלפי יהודים הגיעו גם נציגים מעומתת "עתידנא" - תנועה לייצור מנהיגות ערבית-ישראלית בארץ. בארגון לוקחים חלק בני נוער מוסלמים ונוצרים שגאים בזהותם התרבותית ובשורשים שלהם, ולצד זאת חפצים להיות חלק מהחברה הישראלית. 

מצעד החיים

"זו השנה השלישית בה אנו משתתפים בצעדות במסגרת מצעד החיים", מספר סלמאן אחד ממובילי קבוצת הצועדים בעמותה. השנה הגיעו נציגי התנועה, צעירים בגילאי 25-16, לצד הצוות החינוכי של התנועה.

השנה אחרי שבעה באוקטובר, בטח דיברת עם החניכים, וגם בך כמובן צפו תחושת אישיות, כיצד אתם מרגישים בעודנו צועדים כאן היום?

"אנחנו בחרנו לקשור את גורלנו עם מדינת ישראל ועם העם היהודי", מספר סלמאן. "שבעה באוקטובר הוא מבחן האמת. כשהיינו פה בפעם הראשונה לפני שנתיים מדינת ישראל הייתה 'סטארט-אפ ניישן', כל מקום בעולם רצה וביקש ישראלים. כשאני אומר בחרנו בחירה, כל אחד יכול לחשוב שהיא נובעת מתוך אינטרס, אולם לא כך. מדינת ישראל מצויה בשעת המשבר הקשה ביותר שלה ואנחנו כגוף ערבי-ישראלי שמגיע לכאן ממשיך למסור את המסר שבחרנו להיות חלק ושייכים".

לדבריו של סלמאן הרצון העתידי היא ליצור עתיד משותף במדינה היהודית. "אנחנו בחרנו לקשור את גורלנו למדינת ישראל וליהודים בטוב וברע - ביחד נתגבר על זה, ביחד ננצח ומאוד חשוב גם לדור הבא שילמד את היסטוריית העם היהודי ואיפה אנחנו נמצאים היום. זאת לצד קישור העבר לשבעה באוקטובר ומתוך כך לבנות יחד עתיד משותף: ערבים לצד יהודים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר