חג החירות: חולצה מהכפר הפלשתיני אחרי שנים של התעללות

יהודייה בת 27 שהתאסלמה ועברה לגור עם בן זוגה הערבי, סבלה מאלימות והתעמרות ולא הורשתה לצאת מהבית • בפעילות משותפת של צה"ל ו"יד לאחים", היא שוחררה בערב פסח עם ילדיה: "שמחה שחזרנו לעם ישראל"

כפר פלשתיני (ארכיון). צילום: חנן גרינווד

ישראלית בת 27, שבמשך שש שנים היתה בת זוגו של פלשתיני שהתעלל בה, חולצה מכפר בלב הרשות הפלשתינית, שבו התגוררה עימו בשנים האחרונות. את חג הפסח היא חגגה כבת חורין בזכות פעילות ארגון "יד לאחים" בשיתוף פעולה עם צה"ל.

שירה (שם בדוי) הכירה את בן זוגה כשהיתה בת 19. כעבור כשנתיים נענתה לחיזוריו, התאסלמה ועברה לגור איתו. עד מהרה החלה לסבול מאלימות, שכללה קללות, צעקות והתעמרויות. תחילה גרו השניים בטולכרם ולפני כמה שנים הם עברו לכפר סמוך יחד עם שני ילדיהם.

לדברי מירב ד', העובדת הסוציאלית שמלווה את שירה מטעם הארגון, "היא נכלאה בבית ולא הורשתה לצאת ללא ליווי. כשרצתה לבקר את אחותה, היא היתה צריכה לעשות זאת תחת שליטה מלאה - כשבן זוגה, שמחזיק באישור עבודה בישראל, מתלווה אליה".

חייל ואחד מילדיה של שירה, לאחר החילוץ,

אף שהוריה ניתקו איתה כל קשר, אחותה לא ויתרה עליה וביקשה עזרה מ"יד לאחים" - שהצליח ליצור קשר עם שירה ללא ידיעת בן זוגה האלים. בתום שנתיים של התלבטות, היא החליטה לעזוב למרות החשש שיחפש אותה.

"שנים של ניתוק חונק"

ב"יד לאחים" ניצלו את העובדה שבן זוגה נסע ליומיים לג'נין, ולאחר תכנון מדוקדק בוצע החילוץ. שירה וילדיה הוסעו מהכפר לדירת מסתור מאובזרת ומאובטחת שהוכנה מבעוד מועד, ובליל הסדר התממש חלומה של שירה - לחגוג את הפסח כבת חורין.

התעללות (אילוסטרציה), צילום: gettyimages

"אני מחפשת להכיר יותר את היהדות שלי, אחרי שנים של ניתוק חונק, ואני שמחה שחזרנו לעם ישראל", היא אומרת כעת. "מה שגרם לי לצאת זו ההבנה שהילדים הולכים וגדלים, ואני לא רוצה שהם יגדלו כמחבלים. מאז פרוץ המלחמה המצב בבית נהיה הרבה יותר קשה, ממש הרגשתי את הפחד שיפגעו בנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר