מחאה בארגון הבריאות העולמי: היועץ הרפואי התפטר בגלל הגינוי לישראל

פרופ' מיטשל שוואבר הודיע במכתב על הפסקת חברותו בארגון • במכתב מפורט נימק כי הצעד מגיע לאור הגינוי למעשי צה"ל ברצועה והקריאה לתושביה לרדת דרומה • הוא תהה: "היכן הגינוי שלכם כשחמאס מציב חמושים וטרוריסטים במקומות בהם ישנם חפים מפשע?"

ארגון הבריאות העולמי. צילום: אי.פי

לאחר הגינוי לפעולות ישראל ברצועה: בכיר במשרד הבריאות התפטר היום (שני) מתפקידו כיועץ לארגון הבריאות העולמי במחאה על כך שהארגון יצא נגד פעולות ישראל ברצועה אך לא גינה את חמאס על פעולותיו הרצחניות ולא קרא להחזרת החטופים והשבויים.

הבכיר הוא פרופ' מיטשל שוואבר, מנהל היחידה הארצית למניעת זיהומים במשרד הבריאות, שמאז 2017 שימש כיועץ לארגון הבריאות העולמי בתחום מניעת ובקרת זיהומים באזור האיחוד האירופי ובתקופת הקורונה התנדבת במשך מאות שעות בשירות ארגון הבריאות העולמי.

הפגנת תמיכה בישראל מול מטה האו"ם בניו יורק

"עשיתי זאת מתוך תחושת חובה לעולם הבריאות ובתחושת גאווה שאני תורם לארגון ששם בראש מעיניו את נושא זכויות האדם וכבודו. אך לא עוד", כתב לד"ר תאודרוס אדהנום גברה-יסוס, מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי.

"בהצהרת ארגון הבריאות העולמי מה-14 באוקטובר צויין כי הארגון 'מגנה בתקיפות את ההנחיות החוזרות של ישראל לפנות 22 בתי חולים שבהם מטופלים יותר מ-2000 מאושפזים בצפון הרצועה' ותוך קריאה שישראל תחזור בה מיידית מההנחיה להתפנות 'כדי להגן על הבריאות ולמנוע סבל'. בהצהרות אלו לא הוזכרו הסיבות למבצע הצבאי", כתב.

פרופ' מיטשל שוואבר, מנהל היחידה הארצית למניעת זיהומים במשרד הבריאות, צילום: באדיבות פרופ' מיטשל שוואבר

 

"העולם שבו חיים ישראלים מאז שעות הבוקר המוקדמות של ה-7 באוקטובר הוא אחד שבו חבורת מחבלים, פועלת בדיבור ובמעשה לחיסול כל יהודי בסביבתם, וטבחה באכזריות מעל 1300 אנשים, שגילם נע בין פחות משנה ועד למעלה מ-80. נפגעו במתקפה יותר מ-3,000 אנשים נוספים, ונחטפו לפחות 199 בני אדם, כולל פעוטות פצועים וקשישים תשושים, ללא מילה על מקום הימצאו או גורלם מאז.

"כמה מאלה הנרצחים נורו בעוד ידיהם קשורות מאחוריהם. אחרים, כולל תינוקות, חלקם נשרפו בחיים. נשים צעירות נאנסו ועונו באכזריות ולאחר מכן נדקרו למוות. משפחות שלמות נמחקו מאש מקלעים. מנתחים המטפלים בפצועים ופתולוגים משפטיים המטפלים בגופות אומרים שהאכזריות המחפירה משתקפת בפצעים שהם עדים להם לא דומה לשום דבר שהם ראו בעבר", אמר. 

לאחר מכן, תהה מה צריך לקרות כדי שארגון הבריאות העולמי יגנה את המעשים. "אני מאמין שהתגובה הראויה לאימה האפוקליפטית הזו היא לשים קץ לפעולות האיבה. היכן הגינוי של ארגון הבריאות העולמי לחמאס שכאסטרטגיה שמציב חמושים וטרריסטים בתוך לצד או מתחת לבתי חולים ובתי ספר ומקומות נוספים שבהם ישנם חפים מפשע? והיכן בהצהרת האו"ם מוזכר ירי של 6000 טילים למרכזי אוכלוסיה בישראל בשבוע האחרון שמסכן מאושפזים בבתי חולים", תהה.

אזרחים בדרום רצועת עזה, צילום: רויטרס

למכתב צרף פרופ' שוובר תמונות של 40 הילדים החטופים וכתב "תסתכל בפניהם, ד"ר גבריסוס. האם אפשר לדמיין אותם בידי המפלצות שתקפו אותנו בשבת האחרונה ולא להשתגע? כהורה איני יכול. אם ארגון הבריאות העולמי מייחל ל'החזרת אספקת ציוד רפואי דלק מים זורמים מזון ועזרה הומניטרית לרצועת עזה', עליו להתחיל מדרישה שחמאס ישחרר קודם כל את כל החטופים עד האחרון שבהם. ולא לגנות את ישראל על כך שהיא פועלת כפי שעליה לעשות להגנה על אזרחיה", כתב.

המכתב של פרופר שוואבר,
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר