בסמטאות שוק הכרמל: הכירו את המבורגריית השף הכשרה החדשה

בכירי השפים בארץ נותנים פרשנות לטעם האוממי, זוכי MKR מגיעים לפופ אפ בלב הגליל, בר פיצרייה חדש נוחת בטיילת תל אביב וב"דנון" מוסיפים בועות אוויר למאפים הקלאסיים של פריז • הנה התפריט המיוחד שלנו לאירועי האוכל הקרובים

דואה בורגר

פרויקט UMAMI CHEF במסעדות

השף בעל שלושה כוכבי המישלן מיפן, קאי קובאיאשי, והמאסטר בלנדרית, ד"ר אמה ווקר, החליטו לאתגר את עצמם. יחד עם מותג הוויסקי "ג'וני ווקר" הם ניסו ליצור משקה שיעניק פרשנות לטעם החמישי - האוממי. התוצאה היא Johnnie Walker Blue Label – Elusive Umami - וויסקי יוקרתי במהדורה מוגבלת.

לכבוד השקת המהדורה בישראל, שפים בכירים בארץ, עורכים במסעדותיהם סדרת ארוחות בהשראת אוממי. ביניהם יצרו ארוחת טעימות יובן בן נריה ב-a, גל בן משה בפאסטל, יוסי שטרית בהיבה והלל תווקולי שיארח באנימאר את השף מידן סיבוני. בכל אחד מהתפריטים ישולב הקוויאר היוקרתי הישראלי שמיוצר בקיבוץ דן “KARAT CAVIAR”, וכמובן, הוויסקי.

לפרטים המלאים ולהזמנות

בלו לייבל אוממי, צילום: באדיבות דיאג'יו

דואה בורגר

השף שקד פחימה, שכבר מחזיק בכמה וכמה מסעדות בשוק הכרמל בתל אביב (הולה הולה, פיש אנד צ'יפס מרקט וחלל לאירועים פרטיים שמשגר פיצות), החליט לפתוח מחדש את מסעדתו הבשרית דואה, אבל בקונספט אחר לגמרי. ב"דואה בורגר" הוא יוצר המבורגרים מנתחי בשר מהקצביות הסמוכות, שנטחנים במקום מדי יום. הוא מגיש אותם בשילוב רטבים תוצרת בית, כמו איולי כמהין או רוטב יין אדום בצלי פנינה.

המקום החדש-ישן שלו כייפי ומעוצב. מוגשות בו גם מנות פתיחה כמו סלט מסולסל ושמח (46 שקלים); פרחי כרובית עם טחינה גולמית סילאן וצ'ימיצ'ורי (39 שקלים) או כנפיים מזרח מערב מטוגנות ברוטב חמוץ מתוק (44 שקלים). 

רחוב תרמ"ב 37, שוק הכרמל, תל אביב - יפו
ראשון – חמישי 12:00-00:00

נתחי בשר טריים מהשוק,

פיצרייה בר 180

בטיימינג מושלם, בדיוק כצצה לה השמש ומתחילים להרגיש שוב אביב - נפתחת בטיילת של תל אביב פיצרייה 180 עם בר שמשקיף על חוף הים. המקום, שנמצא ברחובות הרברט סמואל ויונה הנביא, הוקם לפני שנתיים וחצי ושינה קונספט בזמן המלחמה. לפני כחודש וחצי הוא נפתח כפיצרייה אורבנית שהוציאה משלוחים בלבד. עכשיו היא הופכת למקום בילוי שמגיש כבר משעות הבוקר המוקדמות גם מאפים וארוחות בוקר.

התפריט החדש בנוי ממנות קטנות שכיף לנשנש לצד דרינק בשילוב הפיצות שמגיעות עם תוספות מפתיעות ורטבים מתוצרת ביתית. בין המנות תמצאו גם פיצות על שם עובדים במילואים, למשל: ספיישל מאור פטריות ירדן, קרם פרש ובצל ירוק (89 שקלים) או ספיישל עמית מיקס גבינות – מוצרלה, אמנטל, צ'דר וגרוייר (89 שקלים).

יונה הנביא 2, תל אביב-יפו
זמני פתיחה: ימים ראשון עד שבת 12:00-22:00

כי מה יותר טוב מפיצה וים?, צילום: דימיטרי פומזן

מהמטבח המנצח – אל ראש ההר

שיר ביליה ואלון אבוטבול, זוכי התוכנית "המטבח המנצח VIP" יגיעו לפופ אפ במרחב האירוח "בהר", שביישוב הררית בלב הגליל.
המקום, שצופה על נוף פנורמי מהחרמון ועד לים התיכון, יהפוך למשך שני ערבים בתאריכים 8-9 באפריל למסעדה ביתית אינטימית. השניים יגישו בה תפריט שמבוסס על מנות מהמטבח הקליפורני המזוהה עם ביליה. בין המנות הקלילות והבועטות שלהם: חציל קלוי על רוטב ירוק חריף עם רוטב עגבניות; קבבים נימוחים בלב רטטוי; שווארמה דג; כרוב ממולא טבעוני ועוד. כל זאת לצד יינות יקב קסטל שהותאמו לארוחה.

8-9 באפריל, שני ושלישי בשעות 20:00-23:00
מחיר: 330 שקלים לסועד, בהזמנה מראש

אלון אבוטבול ושיר ביליה, צילום: רות יעקבי תורג'מן

פופ אפ פריזאי בדנון

פופ אפ של שלושה ימי שישי בסגנון פריזאי יערך בביה"ס "דנון" בנמל תל אביב לכבוד חגיגות 160 שנים למותג Perrier. במסגרתו תושק בבית הספר למצוינות קולינרית סדרת הקפסולה של Perrier בעיצוב מעצב העל, פיליפ סטארק, וימכרו מאפים שיצרו הסטודנטים בהשראת הבקבוק היוקרתי.

האירועים יתקיימו באווירת הפטיסרי הפריזאי וישלבו מסורת קלאסית וחדשנות. אלמנט נוסף אליו יתייחסו הסטודנטים הוא בועות האוויר של פרייה. הם יביאו אותם לידי ביטוי בטקסטורות של מוסים ומרקמים מוקצפים. בין המאפים יהיו למשל קרואסון ברולה עם אגסים וקרם ברולה, מרציפן פקאן, פלאן פריזאי ועוד. המחירים לבקבוק פרייה סטארק ומאפה מתחילים מ-29 שקלים.

5.4 | 12.4 | 19.4
08:00-15:00

חוגג 160 שנה, צילום: יח"צ

מנות חדשות ב-BBB

רשת ההמבורגרים השיקה תפריט חדש. בגזרת הראשונות והסלטים תוכלו להזמין כעת בסניפיה, בין השאר, סלט ניו יורק עם בריסקט מעושן צלוי על הפלנצ'ה (67 שקלים) או סלט ירקות גלילי בתוספת נתחי עוף צרובים במרינדה (61 שקלים). לגזרת הכריכים נכנסו גם כריך קורנדביף בפרנה קלויה עם הרוטב הסודי (79 שקלים), כריך חזה עוף בראפ תבלינים (72 שקלים) ועוד. אל קולקציית ההמבורגרים מצטרפים שניים חדשים: שימג'י בורגר שמשלב בשר בקר ופטריות וההמבורגר "המושחת" (88 שקלים עם צ'יפס).

אם מתחשק לכם דרינק לצד המנה, תוכלו לבחור בין ארבע קוקטיילים חדשים ומרעננים, בהם: TRIP - משקה חמצמץ מתקתק, עם אפרול, קפטן מורגן ספייסד רום, פלרנום, לימון ואננס.

סלט ניו יורק בריסקט, צילום: גיל אבירם
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר