חשיפת הסטוקרית מ"אייל קטן" של נטפליקס מוכיחה: אנחנו בעצמנו אובססיבים

"בבקשה אל תנסו לנחש את זהותו של אף אחד מהאנשים האמיתיים. זו לא מטרת הסדרה", ביקש השבוע כוכב הסדרה ריצ'רד גד באינסטגרם • אך ברור שזה לא יעזור - בטח לא לאחר שאותרה לכאורה הזהות האמיתית של הסטוקרית עליה מבוססת דמותה מהתוכנית • ההתאבססות הציבורית בנוגע לזהות המטרידים תתעצם ככל שהבאזז סביב "בייבי ריינדיר" ימשיך לצמוח • וזה אומר הרבה יותר עלינו מאשר על המטרידנית הידועה לשמצה

מי כאן באמת המטרידן? דמותה של מרתה ב"אייל קטן". צילום: נטפליקס

שבועיים לאחר צאתה, הפכה "אייל קטן" (בייבי ריינדיר) לסדרה הכי נצפית בנטפליקס. וזה נחמד, מכיוון שלא מדובר בטראש, אלא באחת מהסדרות הטובות של התקופה, והטריגר הכי מחרפן הוא חיבור העלילה המטרידה עם חייו של היוצר והשחקן הראשי, ריצ'רד גד.

ריצ'רד גד, צילום: אינסטגרם

כעת הצופים חופרים בעברו של גד כדי לאתר את האנשים שעליהם מבוססת הסדרה: את החברה הטרנסית שיצא איתה, את התסריטאי שאנס אותו, וגם את מרתה המקורית שרדפה אותו.

מטרידן מטרידן פטור? "אייל קטן", צילום: נטפליקס

חלק מהשמות שנפוצו באינטרנט התבררו כהאשמות שווא, אולם במקרה של הסטוקרית נמצאה התאמה עם פרופיל של אישה ברשתות החברתיות, שנהגה להטריד את גד לפני עשור. צופי הסדרה עשו לה סטוקינג ברשתות, מצאו דמיון מפליא לסדרה, וגם הפיצו ציוצים שפרסמה בזמנו על גד ודומים למשפטים שאמרה דמותה.

@theshaderoomuncut#babyreindeer#marthascott#fionaharvey♬ original sound - theshaderoomuncut

"בבקשה אל תנסו לנחש את זהותו של אף אחד מהאנשים האמיתיים. זו לא מטרת הסדרה", ביקש השבוע ריצ'רד גד באינסטגרם, אך ברור שזה לא יעזור. ההתאבססות הציבורית בנוגע לזהות המטרידים תתעצם ככל שהבאזז סביב "בייבי ריינדיר" ימשיך לצמוח.

"אייל קטן", צילום: נטפליקס

לעשות סטוקינג המוני לסטוקרית זה אירוני, אך מפספס את המסר ש"בייבי ריינדיר" ניסתה להעביר, וגם מתעלם מהתובנות שהועלו בנוגע למחלות נפש או מהמשמעויות וההשלכות של מעשי סטוקינג והטרדות. למעשה, החיפוש האובססיבי אחר הדמויות האמיתיות מתיישב עם הנרטיב של פרק הסיום שקובע: בתוך כל אדם חבוי סטוקר/מטרידן שרק זקוק לגירוי מסוים כדי להתפרץ החוצה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר