כוכבי סדרת המד"ב: "אנחנו לא היצורים החיים היחידים ביקום"

לרגל עליית "בעיית שלושת הגופים" המשודרת בנטפליקס, ליאם קנינגהם ובנדיקט וונג, שניים משחקני הסדרה התראיינו וסיפרו על הבאזז סביבה • "רמת המחויבות של יוצרי הסדרה הייתה גדולה מאוד, הם הקריבו המון מעצמם"

בעיית שלושת הגופים. צילום: באדיבות נטפליקס ישראל

מאז ומעולם, בני האדם רצו לדעת אם יש חיים מחוץ לכדור הארץ. מדענים, חוקרים וממשלות ברחבי העולם ניסו לענות על השאלה "האם אנחנו לבד?", ללא מענה (אלא אם אתם מאמינים בתיאוריות שלפיהן חייזרים שהגיעו לכוכבנו לפני שנים רבות) – אך הנושא הצמיח אינספור סרטים וסדרות שעסקו בנושא.

אחת מאותן סדרות היא "בעיית שלושת הגופים", סדרת המדע הבדיוני המדוברת שעלתה לאחרונה בנטפליקס, שדיויד בניוף וד.ב. וייס, יוצרי "משחקי הכס" האגדית, יצרו יחד עם אלכסנדר וו. הסדרה, המבוססת על סדרת ספרים בעל אותו שם של ליו צשין הסיני, עוקבת אחר חבורת מדענים מבריקים שגילו כי חייזרים מפלנטה מרוחקת עושים את דרכם אל כדור הארץ – מה שלדבריהם יהיה רע עבור בני האדם. למרות שמתברר כי הם יגיעו אלינו בעוד 400 שנה, האנושות תצטרך להתכונן לקראת המפגש, שעלול להסתיים באסון.

"בעיית שלושת הגופים", צילום: נטפליקס

ליאם קנינגהם ובנדיקט וונג, שניים מכוכבי הסדרה שהתראיינו ל"ישראל היום" לרגל עלייתה, בטוחים כי אם חייזרים היו מגיעים אל הכוכב שלנו, כולנו היינו נמצאים בסכנה גדולה. "אנחנו לא היצורים החיים היחידים ביקום, זה הדבר ההגיוני ביותר מבחינה סטטיסטית. אם צורת חיים כזו הייתה מגיעה אלינו, פשוט נצטרך להחזיק אצבעות ולקוות שהם ייעלמו, כי אם הם הצליחו לבוא אל כדור הארץ, זה אומר שהטכנולוגיה שלהם מתקדמת בהרבה משלנו, כך שמה שיש לאנושות להציע לא יספיק נגדם אם הם יחליטו לתקוף", אומר קנינגהם.

למרות הגישה הפסימית שלו, לשחקן האירי, ששיתף פעולה עם וייס ובניוף כאשר גילם את דאבוס סיוורת' ב"משחקי הכס", יש אופטימיות זהירה ממפגש כזה, גם אם היא לא מחמיאה למין האנושי: "תמיד חשבתי שאם חללית כזו תבקר כאן, החייזרים יחליטו להמשיך הלאה ברגע שיבינו שאנחנו לא מצליחים להסתדר אחד עם השני, אז בטח שלא נוכל לקבל אותם בברכה. אם הם חכמים, הם יתרחקו מאיתנו מהר ככל האפשר".

"בעיית שלושת הגופים", צילום: נטפליקס

הבאזז סביב "בעיית שלושת הגופים" והביקורות המחמיאות עשו את שלהם, והיא הפכה במהירות להצלחה גדולה, אם כי הדבר לא הפתיע במיוחד את וונג, שמוכר בעיקר כמי שגילם את וונג בסדרת סרטי "הנוקמים". "רמת המחויבות שלהם (הכוונה ליוצרי הסדרה, ע"א) הייתה גדולה מאוד, הם הקריבו המון מעצמם במהלך העבודה על התוכנית", אמר, "כל אחד מאנשי הצוות, מלפני ומאחורי המצלמה, נתן את חלקו כדי שסביבת העבודה תהיה נעימה מאוד. לא הרגשנו בשום שלב של הצילומים שממהרים אותנו לסיים, היה נפלא לעבוד על הסדרה".

מה כל כך מושך את הצופים בסדרה?

קנינגהם: "אני לא חושב שיש משהו חשוב יותר מאשר השמדת המין האנושי, זה משהו שצריך למשוך את תשומת הלב של כולם. המדע לוקח פה חלק גדול וחשוב מאוד. יש איום אקזיסטנציאלי, ואם נוכל להשתמש בצורה נכונה במדע, אולי נוכל להציל את עצמנו. זה משהו שאי אפשר להוריד ממנו את העיניים. כשקיבלתי את ההצעה להשתתף בסדרה, תכננתי להשתתף בפרויקט אחר, אבל הם (וייס ובניוף, ע"א) אמרו לי שאני בא איתם, ואני שמח מאוד שהצטרפתי אליהם. אני תמיד שמח שמישהו מזמין אותי למסיבה שלו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר