הדוקו שהפיל רוצח אכזרי ושינה את הטלוויזיה חזר - אבל למה?

תשע שנים אחרי שהפלילה את רוברט דרסט בשלוש רציחות, חוזרת "הג'ינקס" בעונה שנייה לספר לנו מה קרה מאז • התוצאה בפועל היא פרקים חדשים שלא מדברים על כלום חוץ מלהלל את מה שהעונה הראשונה עשתה

"הג'ינקס". צילום: HBO באדיבות yes דוקו

רגע השיא בפרק שפתח את עונה 2 של "הג'ינקס" קורה כשיוצר סדרת הדוקו מכנס בחדר אחד את כל המקורבים והמעורבים בפרשה המדוברת, כדי לצפות במשותף בסיום העונה הראשונה. כך הוא מתעד את תגובתם הנרגשת וההמומה לסצנה שבה האיש העשיר, היהיר והפסיכופת - איל הנדל"ן האמריקאי רוברט דרסט - הלך להשתין בתום הראיון איתו, שכח שהמיקרופון עדיין מחובר אליו, ואמר לעצמו: "מה לעזאזל עשיתי? הרגתי את כולם, כמובן".

תשע שנים אחרי שהפלילה את דרסט בשלוש רציחות - חוזרת "הג'ינקס" לספר לנו מה קרה מאז: ניסיון ההימלטות שלו לקובה, מעצרו יום לפני שידור הפרק, החקירות, המשפט, ההרשעה ומגוון השיחות שניהל מהכלא עד למותו ב־2022.

באמת מעניין מה קרה מאז? "הג'ינקס", צילום: HBO באדיבות yes דוקו

כזכור, במשך שנים לפחות שלושה בני אדם קרובים לדרסט נעלמו ומתו. אשתו לשעבר, קאתי דרסט, נעלמה בשנות השמונים ועד היום גופתה לא נמצאה; חברתו הטובה, סוזן ברמן, נרצחה בירייה בשנת 2000, ולאחר מכן היה זה שכנו מוריס בלאק שנרצח. בעברו דרסט עמד לדין על מעורבותו ברצח שכנו, הודה בביתור הגופה, אבל איכשהו זוכה. בעיקר כי הוא מאוד מאוד עשיר ומקושר.

למרות שהיה לו רק מה להפסיד, דרסט החליט להתראיין לעונה הראשונה של הסדרה, אבל רק סיבך את עצמו עוד יותר. כעת, כשדרסט כבר לא בין החיים, הוא הפך לפושע מפורסם ואייקוני. לפיכך, קרובי משפחה, חברים טובים, עורכי הדין ואפילו המושבעים במשפטו התנדבו להתראיין לעונה השנייה של הסדרה, לרכוב לדרסט על הגב ולהרוויח קצת חשיפה מהעיסוק המתמשך ברציחותיו ובהתחמקותו מעונש מרבית חייו.

לא סתם "הג'ינקס" הייתה סדרת טרו-קריים פורצת דרך, שהזניקה את הז'אנר לרמות חדשות ולימדה את היצירות שהגיעו אחריה איך עושים דוקו פשע מושלם. זה הצליח לה רק מכיוון שסיפקה תעלומת רצח ופתרון סנסציוני בדמות פושע פטפטן ומסקרן. כעת כולם כבר מכירים את דרסט וגם את כל מה שהתרחש בעניינו בעשור האחרון. הואיל וכך, הדבר העיקרי שעונה 2 עושה זה לעוף על עצמה ועל מה שעשתה בעונה הקודמת.

"הג'ינקס" (עונה 2) - yes דוקו, HOT8 וסלקום tv

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר