מירב גרובר בהצגה "מפי שמירה אימבר". צילום: ז'ראר אלון

פסטיבל תיאטרונטו ה-33: "מאת שמירה אימבר" ו"יורשת" הן הזוכות הגדולות

בתיאטרון יפו ננעל פסטיבל התרבות בניהולה של גילה אלמגור אגמון עם ההכרזה על ההצגות הזוכות • השנה כלל הפסטיבל לראשונה גם פורמט חדש בשם "קצרצרנטו" שכלל מקבץ של הצגות קצרצרות עד 5 דקות

פסטיבל תיאטרונטו ה-33 ננעל אמש (חמישי) בתיאטרון יפו. את הפסטיבל ייסד יעקב אגמון ז"ל, ומאז פטירתו הוא מנוהל על ידי השחקנית גילה אלמגור-אגמון. בפסטיבל, שעלה בעכו וביפו העתיקה, עלו שש מונודרמות חדשות במסגרת התחרות, ועוד 8 הצגות קצרות (עד 15 דק') במסגרת מסלול ה"קצרנטו" שיזם ניר שטראוס.

גילה אלמגור (ארכיון), צילום: אריק סולטן

מלבד ההצגה הקצרה "שבת בבוקר", מאת מיכל אהרוני ובביצוע שלמה בראבא, שבע ההצגות הקצרות האחרות השתתפו אף הן בתחרות. השנה כלל הפסטיבל לראשונה גם פורמט חדש בשם "קצרצרנטו" שכלל מקבץ של הצגות קצרצרות עד 5 דקות.

ואלה הזוכים בפרסים השונים:

ההצגה הטובה ביותר שזכתה בפרס התיאטרונטו על שם ניסים עזיקרי ז"ל, בסך 9,000 שקלים, היא "מאת שמירה אימבר" מאת יואב גינאי, בבימויו של אלון אופיר ובביצועה של מירב גרובר. ההצגה מתרחשת ביום האחרון לחייה של שדרנית הרדיו המיתולוגית, וחוזרת דרך השידור האחרון שלה לתחנות חייה בביצוע מרגש וסוחף של גרובר.

"יורשת", ההצגה שזכתה בציון לשבח,

ההצגה שזכתה בציון לשבח היא "יורשת" מאת ובבימוי עדי גרוף, ובביצוע של יעל סדן. ההצגה מספרת את סיפורה האישי של היוצרת כילדה, נערה, אישה, החיה עם ירושה של טראומה שקיבלה מאביה, פדוי שבי ממלחמת שלום הגליל.

הפרס הראשון במסלול ה"קצרנטו" הוענק להצגה "קו 164" מאת ובביצוע איתמר מועלם, בבימויו של נעם פרנק (מוזיקה מקורית: ניר כנען).

בפרס בחירת הקהל - על שם תרין שלפי ז"ל (זוכת פרס השחקנית הצעירה בתיאטרונטו לשנת 2019), זכו שתי הצגות במספר קולות זהה – ההצגה "תגידו לי מה בא לי", מאת ובביצוע: נמרוד פלג בבימוי יובל קורן, וההצגה Man-Up, מאת לי מסיקה ועפר גרינברג בביצוע עפר גרינברג.

שש מונודרמות חדשות במסגרת התחרות, ועוד 8 הצגות קצרות במסגרת מסלול ה"קצרנטו".פסטיבל תיאטרונטו ה-33,

בפרס בחירת הקהל במסלול הקצרנטו זכו שתי הצגות שקיבלו מספר קולות זהה: "כאם לשלושה בנים" מאת ובביצוע אורנת למפרט, ו"אבא של הילדים שלי" בביצוע עדי דרורי מאת אורלי עסיס.

השופטים בקצרנטו: נטלי צוקרמן, מיכאל טפליצקי ויואב ברתל. השופטים במסלול ההצגות באורך מלא: אילנית סווייסה, רוני תורן ויעל וקשטיין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו