הסרטון של הבחורה הזו קיבל יותר מ-750 מיליון צפיות: למה?

היא הפכה לכוכבת רשת אחרי שהעלתה לטיקטוק וידאו אחד שבו היא עושה ליפסינק לשיר - כולל פרצופים • ליה הולטון קיבלה כמות מטורפת של צפיות ולייקים על סרטון שבעצם לא קורה בו שום דבר

ליה הולטון. צילום: טיקטוק

בימים האחרונים הרשת עסוקה בשאלה הנוגעת לסרטון שהעלתה לטיקטוק ליה הולטון, אוסטרלית בת 23 המתפקדת כאמנית מייקאפ ודוגמנית, והייתה יחסית אלמונית עד לא מזמן. הסרטון שהעלתה, בן 12 שניות, זכה עד כה ליותר מ-750 מיליון צפיות ו-45 מיליון לייקים. כנראה שאתם מניחים, ובצדק, שהסרטון הזה הוא משהו מיוחד ולכן קיבל כל כך הרבה צפיות - אבל הצצה מהירה בו תראה לכם שזהו סרטון רגיל (ובינינו - די מטומטם), שבו רואים את ליה עושה ליפסינק לשיר "Praise Jah In The Moonlight" של Yg Marley, כשהיא מזיזה את שפתיה למילות השיר, מראה את פניה בתקריב למצלמה, עושה פרצוף, מזיזה את השיער וזהו - וכל זאת כשהיא נמצאת ברכב נוסע. 

@looooooooch#Inverted♬ Praise Jah In The Moonlight - YG Marley

הסרטון הזה מזכיר מאוד סרטון של אושיית רשת אחרת שגם הוא עורר סערה על רקע הצפיות המרובות בו - ללא סיבה ברורה לעין - סרטון הטיקטוק של בלה פורץ', שעד כה קיבל 822 מיליון צפיות, ובו רואים אותה בתקריב עושה פרצופים על רקע השיר M TO THE B של מילי בי. האיפור של הולטון דומה לזה של פורץ' בסרטון הנוכחי, וגם הפרצופים מזכירים את ההעוויות שעושה בלה. לדברי חלק מהגולשים, יש משהו ממכר בשילוב של הקצב עם הפרצופים של פורץ' - וזה מה שגרם לסרטון שלה להצליח.

@bellapoarch#fyp♬ M to the B - Millie B

בתקופה כזאת, שמיליוני אנשים מנסים להפוך לכוכבי רשת וחלקם עושים סרטונים מושקעים, בעלי תוכן, אמנותיים או משמעותיים, ומקבלים 83 צפיות - קשה להבין מה גרם דווקא לסרטון הפשוט וחסר התוכן של הולטון לזכות בכל כך הרבה צפיות. טיקטוק מלאה בסרטונים של אנשים שמנסים לנתח איך הסרטון ההוא הצליח כל כך - אולם לאף אחד אין תשובה. האם זה קרה כי מדובר בבחורה יפה? כנראה שלא - יש הרבה בחורות יפות בטיקטוק שלא מגיעות לרבע מהצפיות של הסרטון המדובר. האם מדובר באלגוריתם שהחליט פתאום להפיץ את הסרטון שלה? או שמא המגיבים שרבים בתגובות בינם לבין עצמם בשאלה איך הסרטון זכה לכזאת כמות של צפיות, גורמים לאלגוריתם לחשוב שיש פה תוכן בעל ערך? עדיין לא נמצאה תשובה לשאלה.

ואם תהיתם כמה היא הרוויחה מהסרטון - לפי הדיילי מייל, מכיוון שבאוסטרליה אין תוכנית תשלומים בטיקטוק, היא לא קיבלה אפילו סנט אחד עבור הסרטון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר