עברי לידר מגיב להחלטה לבחור בו להשיא את משואת ניצחון הרוח

בטקסט המרגש שפרסם כתב: "את המשואה שנבחרתי להדליק אני משיא בענווה גדולה עבור כל אמני ישראל בכל תחומי אמנויות הבמה" • לידר הוסיף: "אדליק את המשואה בשמם של כל האמנים שהתגייסו לחזק את רוחה של ישראל הלוחמת והכואבת"

עברי לידר וחנן בן ארי מופיעים בהלוויית מנהל הבמה שלהם

שרת התחבורה מירי רגב הכריזה הערב (שני), כי שלושת המוזיקאים עברי לידר, רביב כנר וחיים אוליאל ישיאו משואה בערב יום העצמאות בהר הרצל בשבוע הבא. עברי לידר הגיב להחלטה וכתב בחשבון האינסטגרם שלו: "אדליק את המשואה בשמם של כל אמני ישראל".

הודעתו של עברי לידר על כך שנבחר להדליק משואה, צילום: מתוך עמוד האינסגרם של עברי לידר

בטקסט המרגש שפרסם כתב: "את המשואה שנבחרתי להדליק יחד עם עזרא יכין, איריס חיים וחבריי חיים אוליאל ורביב כנר, אני משיא בענווה גדולה בשם ועבור כל אמני ישראל בכל תחומי אמנויות הבמה".

"שעות מפרוץ המלחמה התחלנו כולנו - זמרים, זמרות, להקות והרכבים, שחקנים ושחקניות, להופיע בהתנדבות מלאה בפני חברי הקיבוצים והיישובים שפונו מביתם לבתי מלון ובתי הארחה, בפני לוחמים בקו האש ובשטחי הכינוס, בפני חיילים שיצאו להפוגת רענון מהקרבות בעזה ובצפון, בפני פצועי צה"ל ליד מיטות האשפוז ובמחלקות השיקום בבתי החולים בכל רחבי הארץ, בבתי העלמין לצד המשפחות האבלות ולהבדיל אלפי הבדלות גם בחתונות ובשמחות שנערכו בצל הקרבות בבסיסי צה״ל השונים ובשטחי לוחמה".

עברי לידר שר בהלוויתו של סרן (מיל') שגיא גולן ז״ל

"לצידנו יצאו גם צוותי הנגנים והצוותים הטכניים - כולם בהתנדבות מלאה - הכל כדי לשמח, לנחם, לחזק, לחבק, להודות ולהוקיר את הלוחמים בקו האש, את המפונים מביתם ואת אלו שאיבדו את היקר להם מכל".

"קיימנו אלפי הופעות גדולות כקטנות במהלך חודשי המלחמה. אני אדליק את המשואה בשמם של כל אמני ישראל שהתגייסו לחזק את רוחה של ישראל הלוחמת והכואבת ולתפארת מדינת ישראל".

בהודעה הרשמית לבחירה בלידר להדליק את המשואה נכתב: "לידר, מהאנשים החשובים והמשפיעים במוזיקה הישראלית, התגייס מיד עם פרוץ המלחמה לחזק את רוחה של ישראל הלוחמת והכואבת. יחד עם צוות הנגנים שלו יצא בכל יום להופעות בכל רחבי הארץ. עברי איבד במלחמה את מנהל הבמה שלו אביב ברעם ז"ל חבר כיתת הכוננות של כפר עזה שנפל בקרב".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר