עדן חסון: "אנחנו מתמודדים היום עם נאצים מסוג חדש"

הזמר והיוצר האהוב ערך השוואה בין הנאצים לבין מחבלי חמאס שביצעו את הטבח המחריד ביישובי הדרום ב-7 באוקטובר • "מחובתנו להמשיך להיות גאים על הזכות להיות יהודים עם מדינה"

עדן חסון. צילום: משה בן שמחון

זמן קצר אחרי שנפתחו אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה בעצרת הממלכתית בכיכר גטו ורשה במוזיאון "יד ושם" בירושלים, עדן חסון ביקש אמש (ראשון) לשתף את עוקביו בטקסט שכתב מדם ליבו ביום שבו ישראל מתייחדת עם זכרם של שישה מיליון מבני עמה שנספו. על רקע אירועי 7 באוקטובר, חסון הדגיש את החשיבות בהעברת סיפורי הזוועות והגבורה שעברו הניצולים לדור הצעיר, ובאותה נשימה קרא להרים ראש ולהתגאות במדינה.

"אירועי השנה האחרונה גרמו לנו ולדור הצעיר להבין טוב יותר את החשיבות של היום הקשה הזה", כתב חסון בפתח דבריו. "השואה החלה לפני 91 שנים ונמשכה כ-12 שנים בהם ניסו להכחיד אותנו כעם. לא כמדינה, אלא כל יהודי מעצם היותו יהודי", הדגיש.

עדן חסון, צילום: טל עבודי

בהמשך ערך השוואה בין הנאצים לבין מחבלי חמאס. "והיום, 91 שנים אחרי, אנחנו מתמודדים עם נאצים מסוג חדש, שאינם שונים מהגרמנים של אותן שנים. נאצים ששרפו, אנסו, רצחו גברים, נשים ותינוקות על עצם היותם יהודים".

עדן חסון, צילום: עמרי סילבר

לבסוף הבהיר את חשיבות הנגשת המידע והעדויות מהזוועות באירופה לדור הצעיר. "יש כל כך הרבה מה ללמוד מהדור הישן, מכל הניצולים שמספרים בגבורה על הזוועות שעברו כי הרי עם שאין לו עבר אין לו עתיד", פסק. רגע לפני סיום קרא לאזרחי ישראל לזקוף קומתם, למרות הקושי. "ואנחנו, מחובתנו להמשיך לצעוד בראש מורם, להיות גאים על הזכות להיות יהודים עם מדינה שאמנם לא קל לחיות בה, אבל לתפארת וכזו שאין לה תחליף".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר