אקי אבני מטיל פצצה: "אם ככה נגיב, אני בטוח שכל המשחק ישתנה מיד"

השחקן ניצל את סוף השבוע שלפני חג החירות כדי לבקר את האופן שבו ישראל מתנהלת מול אויביה בכל הגזרות • "על ישראל להיות מסוכנת באופן כזה שברור לכולם שלא כדאי להסתבך איתה"

אקי אבני. צילום: אפרת אשל

אקי אבני העלה ביום שישי האחרון סרטון לעמוד האינסטגרם שלו שבו הישיר מבט למצלמה וביקש לשתף בדעתו המנומקת בכל הקשור למדיניות הביטחונית שבה נוקטת ישראל בתקופה המורכבת שעוברת עליה החל מ-7 באוקטובר.

"חג חירות כואב שאין יכולת להכיל", אמר אבני בפתח דבריו. "מדינה שלמה שנחטפה, מדינה שלמה שבלי להרגיש נכבשת מצפון, מדרום, מבפנים. זהו, נגמר הזמן לסיסמאות ולמס שפתיים. עכשיו זה הזמן של לעשות, של לפעול, של להגיב. קודם כל הגיע הזמן להתחיל להתייחס לעצמנו, למדינת ישראל כעובדה קיימת. לנצח", פסק.

אקי אבני, צילום: משה בן שמחון

בהמשך דיבר על הלחצים שבהם נתונה ישראל מצד מדינות העולם. "כל הזמן במין התנצלות על קיומנו. הילד הכי חכם בשכונה והכי חזק בשכונה באופן לא ברור נותן שינהלו אותו כל הזמן, יגידו לו מה לעשות, מה כדאי לו לעשות, במקרה הטוב. במקרה הפחות טוב מה מותר ומה אסור לו. למה אנחנו מיישרים קו עם זה?! למה מדינות העולם מנהלות אותנו? כי אנחנו ממש משתפים פעולה עם זה, לצערי. עדיין יש בנו את הגן המפוחד של היהודי בגלות שבמשך אלפי שנים עומד בפני הכחדה, כך הוא חושב לפחות, ולא הבין שהעם היהודי הוא מעל הטבע, בהשגחה עליונה. הבנו את זה כבר, לא? או לא הבנו...", תהה.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Aki Avni‎‏ (@‏‎aki_avni‎‏)‎‏

אבני ביקש להתייחס גם לסוגיית השלום עם אויבינו. "צריך להיות במודעות שהקארמה של ארץ ישראל במשך אלפי שנים היא של סכסוכים ומאבקים. אז למה אנחנו נאיבים לחשוב שדווקא בדור שלנו יהיה שלום ושלווה? כאילו עם שוחר שלום? עם מי? עם מי שרוצה לעשות איתנו מלחמה, להשמיד אותנו?".

לקראת סיום הציע לזנוח את מדיניות ההכלה ולהגיב בתקיפות על פעולות הפוגעות בביטחון המדינה. "בואו נהיה רגע עם שוחר מלחמה. בואו ניישר קו עם זה. אין הכלה. אנחנו מיישרים קו עם מה שאתם מביאים. אני יודע שזה אולי לא פופולרי מה שאני אומר, אבל אם ככה נגיב, אני בטוח שכל המשחק ישתנה מיד".

אקי אבני, צילום: אפרת אשל

רגע לפני שחתם את דבריו, הפציר בישראל לחזור ולנהל מדיניות דומה לזו שניהלה בשנים הראשונות להקמתה, תוך שימת דגש על חשיבות החינוך של הדור הצעיר. "אנחנו עושים רק מה שטוב לישראל. ומה שטוב לישראל זה להיות חזקה טכנולוגית, יציבה מבית, מסוכנת באופן כזה שברור לכולם שלא כדאי להסתבך איתה, ומכאן שכל ההתרעה חייבת לחזור. ובשביל שזה יקרה בעל הבית חייב להפתיע כמו שעשינו והרשינו לעצמנו עד שנת 73. להיות מדינה עם מדיניות חוץ והסברה חזקות ואחידות שלא משתמעות לשתי פנים. הכל תלוי בתשתית, בדור הצעיר, במוסדות החינוך, במערכת החינוך והלימוד מהשורש. הכל בתשתית. והכי חשוב לא לפחד כלל!".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר