עידן רייכל. צילום: שי פרנקו

"גם באושוויץ ניסו לציין את פסח"

עידן רייכל שיתף בתחושותיו הקשות בחג הפסח כשברקע המלחמה המתמשכת ושאר החטופים שעדיין נמקים בשבי חמאס • במילותיו העביר מסר מטלטל שעשה שימוש בהיסטוריה הכואבת של העם היהודי

חג הפסח השנה יהיה קשה וטעון עבור אזרחי המדינה, שרבים מהם יתקשו לחגוג אותו ואף יעדיפו לא לציין אותו כלל עד לתום הלחימה והשבת החטופים. מי ששיתף הבוקר (ראשון) בתחושותיו הקשות טרם החג הוא הזמר עידן רייכל, שעשה שימוש גם בשואה כדי להעביר מסר קשה ומטלטל למאות אלפי עוקביו באינסטגרם ובפייסבוק.

עידן רייכל תוקף: "רוב תושבי עזה מעורבים" (ארכיון)

"גם באושוויץ ניסו לציין את פסח, חג החירות", פתח רייכל את הפוסט כשברקע מתנגן הסינגל שלו "עד שתחזרי אליי". "לא חגיגה גדולה, אבל תקווה. להיות עם חופשי בארצו. לשנה הבאה בירושלים הבנויה. השנה, עשרות אלפי ישראלים פליטים בארצם. אין חיים במטולה, אין חיים בניר עוז ורבים כל כך בשבי חמאס", המשיך וכתב ואז ביקש דווקא לציין איך הלילה הזה הפעם נשתנה מאוד מקודמיו. "בסדר פסח הזה אין שמחה גדולה, והלילה הזה נשתנה מאוד מלילות רבים בעבר. כמו באושוויץ או מיידנק, כמו אחרי הפוגרומים או הפרעות, סדר פסח צנוע ובסיסי כתקווה לחגי חירות אמיתיים בעתיד.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Idan Raichel עידן רייכל‎‏ (@‏‎idanraichel‎‏)‎‏

"בשבת בבוקר שמחת תורה, ילד לא היה מוגן במיטתו וחיילת תצפיתנית הופקרה ונחטפה. הם לא היו בני חורין, חופשיים בארצם. בסדר פסח הזה נספר עליהם ועל יציאת מצרים. לשנה הבאה במטולה. לשנה הבאה בניר עוז. פסח משמעותי לכולם", ביקש לאחל לסיום.

עידן רייכל, צילום: גבריאל בהרליה
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו