"הגיע הזמן ששר האוצר הכושל הזה יתפטר": מתקפת הח"כים על סמוטריץ'

יו"ר ועדת הכספים משה גפני אמר בפתח הוועדה בנושא העלאת המחירים כי "הממשלה נחלה כישלון מוחלט בנושא" • ח״כ אורית פרקש הכהן מהמחנה הממלכתי תקפה את השר: "שר מופקר שנותן אולטימטום לאזרחי ישראל"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בפתח ישיבת הוועדה: "הממשלה נחלה כישלון מוחלט בנושא העלאת המחירים" // ערוץ הכנסת

ועדת הכספים התכנסה הבוקר (שלישי) בכנסת בנושא העלאת המחירים. הח"כ ויו"ר הוועדה משה גפני אמר בפתח הישיבה כי הממשלה "נחלה כישלון מוחלט", ח״כ אורית פרקש הכהן מהמחנה הממלכתי תקפה את שר האוצר: "״שר האוצר המופקר שלנו נותן אולטימטום לאזרחי ישראל? את מי אתה עושה בן ערובה?".

" לא נעבור על כך לסדר היום", משה גפני (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

"משרד האוצר לא עושה שום דבר בנושא העלאת המחירים, גם לא משרד הכלכלה. הממשלה נחלה כישלון מוחלט בנושא הזה", אמר הח"כ משה גפני בפתח הישיבה. "אנשים לא גומרים את החודש, משפחות קורסות מיוקר המחיה הגואה ואומרים לי שזה נושא של ועדת הכלכלה, אבל אני חושב שלא תהייה ברירה ואצטרך לכנס את הוועדה לדון בנושא. לא נעבור על כך לסדר היום".

ח״כ אורית פרקש הכהן תקפה את סמוטריץ' על רקע דבריו שפורסמו ב"ווינט", אותם הכחיש, כי הציב אולטימטום לנתניהו: "אטפל ביוקר המחייה - אחרי המבצע בפיח". ״שר האוצר המופקר שלנו נותן אולטימטום לאזרחי ישראל? את מי אתה עושה בן ערובה? השתוללות מחירים מופקרת, עליית מחירים, ראש ממשלה שהוא בדיחה מהלכת מבחינת כלכלית, הוא הרי עשה סרטונים בתחנות דלק".

סמוטריץ', צילום: אורן בן חקון

"לא להאמין, שר האוצר מודיע הבוקר לראש הממשלה: ׳אני לא מוכן לטפל ביוקר המחיה אם לא תיכנס לרפיח׳", המשיכה. "אנחנו בני ערובה של שר האוצר? זו לא פעם ראשונה ששר האוצר מחזיק את ישראל בני ערובה. הוא עשה את זה גם בתקציב, החזיק את המפונים, מנהלת תקומה ואת החיילים בני ערובה ולא אישר את התקציב שלהם חודשים ארוכים כדי שקודם כל ינפחו את התקציב של אורית סטרוק ויעלו את קצבאות האברכים. שוב הבוקר הוא מחזיק את אזרחי ישראל בני ערובה. הגיע הזמן ששר האוצר הכושל הזה יתפטר, יחד עם שר הכלכלה וגם ראש הממשלה בראש ובראשונה״.

ברקע עליית המחירים: ח"כ ולדימיר בליאק תוקף את השרים בוועדת הכספים // קרדיט: ערוץ הכנסת

גם מרכז האופוזיציה בוועדת הכספים, ח"כ ולדימיר בליאק ביקר את סמוטריץ': "שר הכלכלה ממשיך לבלות בכנסים בחו"ל, שר האוצר מספק עוד אמירה הזויה ומתנה את הטיפול ביוקר המחיה "בכניסה לרפיח" - והציבור ממשיך לקרוס תחת נטל העלאת מחירים.

"לאחר שזעקתי בוועדת הכספים על חוסר ההתייחסות המוחלט של הקואליציה לסוגיית יוקר המחיה, גפני לפתע נזכר כי הוא יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, והגדיר את הטיפול הממשלתי ביוקר המחיה כ-'כישלון מוחלט'. אך הכישלון הוא לא רק של שר האוצר ושר הכלכלה - אלא כלל חברי קואליציית המחדל שהפקירה את האזרחים והרסה את כלכלת ישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר